Hatkaraktär
Gillar Sam för det mesta, men gillar Frodo mer. Sam kan bli rätt jobbig ibland. Visst , jag vet att han är Frodos tjänare, men ibland blir det lite för mycket "husbond". Fast biten där Sam slåss mot shelob hör ju till de bästa i boken
Näe, av alla hobbitarna gillar jag nog Merry och Pippin bäst. De är på nåt vis lättare att identifiera sig med. Blev lite förolämpad när de var så fåniga i filmen.. men det kanske rättar till sig.
-
Billabong girl
- Medlem
läste en liten del av ringens värld nyss....störde mih ännu mer på aragorn då...det där med att hur han o arwen möttes...på slutet då han bara somnade o lämnade den stackars dödliga alven helt ensam...han verkar ju i trilogin bara gå och skryta med sitt namn.......lite halvfjollig enligt mig tack e mih vet ja hoberna....puss på dom((Sam e bra))
Instämmer med Gothmog, det är väl vad du själv gör och inte vad dina förfäder har gjort som räknas. Dessutom skulle jag nog hålla väldigt tyst om mina anfäder om en av dem var Isildur... Åtminstone ett par personer visste ju om vad han hade gjort(jag vet, jag vet, det var ringens fel) när trilogin utspelar sig.
En av de bästa egenskaperna Aragorn har är enligt mig att han är ful. Det, och Tolkiens underbara skriftspråk är ungefär allt som hindrar honom från att falla i samma kategori som Tarzan och de andra muskelhjältarna...
En av de bästa egenskaperna Aragorn har är enligt mig att han är ful. Det, och Tolkiens underbara skriftspråk är ungefär allt som hindrar honom från att falla i samma kategori som Tarzan och de andra muskelhjältarna...
-
Billabong girl
- Medlem
-
Billabong girl
- Medlem
-
Fasans Lord
- Medlem
- Kontakt:
..
Skrüter och skrüter
Aragorns liv bygger ju nästan bara påatt han är ättling av de gamla kungarna.Med profetian om Elfstone och allt, är det så konstigt att hans släktband nämns några gånger?
Dessutom är ju det där med "son av" en sd i Midgård, det säger de ju om Frodo också.
[/quote]
Aragorns liv bygger ju nästan bara påatt han är ättling av de gamla kungarna.Med profetian om Elfstone och allt, är det så konstigt att hans släktband nämns några gånger?
Dessutom är ju det där med "son av" en sd i Midgård, det säger de ju om Frodo också.
[/quote]