axis vs allies

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
barzam
Medlem
Inlägg: 543
Blev medlem: 29 oktober 2002, 00:51
Ort: Uppsala

axis vs allies

Inlägg av barzam » 27 maj 2003, 18:53

såg att Axis vs allies (från 1999 tror jag) finns gratis på underdogs, om nån är intresserad.

tintin
Medlem
Inlägg: 39
Blev medlem: 6 november 2002, 20:46
Ort: lund

Inlägg av tintin » 27 maj 2003, 23:56

har du en full adress till underdaogs , hittar den inte

Användarvisningsbild
barzam
Medlem
Inlägg: 543
Blev medlem: 29 oktober 2002, 00:51
Ort: Uppsala

Inlägg av barzam » 28 maj 2003, 09:49


tintin
Medlem
Inlägg: 39
Blev medlem: 6 november 2002, 20:46
Ort: lund

Inlägg av tintin » 30 maj 2003, 01:19

tackar tackar

Joachim
Medlem
Inlägg: 395
Blev medlem: 16 mars 2003, 23:47
Ort: Stockholm

Inlägg av Joachim » 11 juni 2003, 12:19

Är det sant? är Axis and allies: iron blitz släppt helt gratis?

Ok, gott folk. Samlad front attack till att ladda ner det!!!

Direkt länk
http://www.the-underdogs.org/game.php?id=3842

Joachim
Medlem
Inlägg: 395
Blev medlem: 16 mars 2003, 23:47
Ort: Stockholm

Inlägg av Joachim » 11 juni 2003, 12:21

Skall tilläga att jag fortfarande spelar Axis And Allies (inte iron blitz) från 97!

Detta är julafton banne mig

Stege
Medlem
Inlägg: 160
Blev medlem: 12 oktober 2002, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Stege » 11 juni 2003, 12:41

Siter som vill installera spyware går fet-bort, Sorry :x

Joachim
Medlem
Inlägg: 395
Blev medlem: 16 mars 2003, 23:47
Ort: Stockholm

Inlägg av Joachim » 11 juni 2003, 13:53

Stege skrev:Siter som vill installera spyware går fet-bort, Sorry :x
Du gör som du vill, men du missar något.

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 11 juni 2003, 16:27

hmm testade spelet men hearts of iron är bättre

Hlidsjalf
Medlem
Inlägg: 41
Blev medlem: 22 februari 2003, 22:12
Ort: Gbg

Inlägg av Hlidsjalf » 12 juni 2003, 15:16

Jag spelar också fortfarande versionen från -97. Synd bara att datorn är så dum även på svåraste svårighetsgraden. Det skall bli spännande att se om denna versionen har några förbättringar.

Användarvisningsbild
Ostmark
Medlem
Inlägg: 203
Blev medlem: 26 mars 2002, 19:35
Ort: Reichsgau Niederdonau

Re: axis vs allies

Inlägg av Ostmark » 16 juni 2003, 13:10

Nån som vet hur jag får spelet att gå snabbare? Sitter med XP Pro och det tar ungefär 30 minuter / runda... allt går i slowmotion..

Hlidsjalf
Medlem
Inlägg: 41
Blev medlem: 22 februari 2003, 22:12
Ort: Gbg

Inlägg av Hlidsjalf » 17 juni 2003, 13:30

Jag har också samma problem, trots att jag har en stark dator så saktar spelet ner efter hand.

Joachim
Medlem
Inlägg: 395
Blev medlem: 16 mars 2003, 23:47
Ort: Stockholm

Inlägg av Joachim » 18 juni 2003, 00:31

Stäng av musiken! finns en bugg i spelet som gör att allt börjar gå jävligt sakta om man har på musik. se till att den verkligen str längst till vänster (mätaren) så att den är "OFF"

stäng då ner spelet och starta upp igen och allt skal vara grönt ljus.. säg till mig om det inte fungerade.

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 30 juni 2003, 15:36

Jag har laddat ner spelaet nu, men kan någon berätta hur jag spelar det.
Jag kan inte förflytta mina trupper.

MVH

Model

Användarvisningsbild
Clifford
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: 1 juli 2003, 10:46
Ort: Stockholm

Inlägg av Clifford » 2 juli 2003, 23:26

håller på att ladda ner det just nu.....kan man spela MP?

Skriv svar