Psykopater är duktiga på att göra karriär. De är vanligare inom politik och företagsledningar än hos folk i allmänhet. Om man ser sig omkring i grannskapet finner man en massa människor som inte skulle ha startat världskrig eller invaderat Irak: de styr inte.
Jag tror livet kan bli ganska bra om vi tänker på att sanning ofta är en subjektiv tolkning av omgivningen, och om vi inser att vi kan göra både gott och ont.

Lite löjligt känns det att skriva sådana gamla och enkla sanningar, men ändå.
Om Hitler: jag tycker att han var ond. Sedan är det en annan sak att han själv förmodligen inte tyckte så. Vi borde dock inte bli förvånade om vi kan hitta goda sidor hos Hitler eller inom nazismen, för människor är komplexa varelser, och en bred politisk rörelse kan omöjligen vara enbart ond. När man hittar en sådan aspekt tycker jag att man ska kunna nämna det, men samtidigt säga: - javisst, men.
Om man vill vara snäll mot Hitler kanske man kan säga att han hade oturen att leva för länge. Hade han dött i första världskriget hade han kanske blivit ihågkommen som ytterligare en tapper soldat.
Mof