Fordon i skala 1/6

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kent W
Medlem

Re: Fordon i skala 1/6

Inlägg av Kent W » 23 maj 2008, 13:13

Ja, jag håller med om att priserna på allt i 1:6 hobbyn skjutit i höjden :cry:
Många olika orsaker som svag $ som måste kompenseras, krav på värdering av försändelser ifrån USA som tullen snabbt utnytjar med 25% tull, oljepriset skjutit i höjden men framförallt har Kina börja ta betalt 8O
Snart finns det väl inga låglöneländer kvar på denna jord...

And now to something completely different...
Mitt gallery hos Armortek har slutat fungera och måste ha drabbats av någonting fruktansvärt konstigt och svårfixat för de Engelska it-killarna...
För de av er som försökt (+300 de senast dagarna) men misslyckats att se vad jag lagt till kommer här bilden:

Trevlig helg
Kent
Bilagor
Panther custom shroud.JPG
Panther custom shroud.JPG (242.65 KiB) Visad 1176 gånger

Användarvisningsbild
stefan k
Medlem
Kontakt:

Inlägg av stefan k » 23 maj 2008, 19:47

Hej kent

Du får väl sluta göra så fina delar till tanksen :D
och nervärdera dom tillbehören som följer mad tanksen :D
så kanske du får tillträde till gallerit i fortsättningen :lol: :lol:

Mvh---stefan--- 8-)

Användarvisningsbild
Kent W
Medlem

Inlägg av Kent W » 23 maj 2008, 21:19

Ja du kompis det är faktiskt så man börjar undra... :?
Fick mail från en Amerikan som var förvånad att hans Panther sprocket inte såg ut som min ombygga för det hade han förutsatt att den nyproducerade/uppgraderade Pantherbyggsatsen som nu säljs skulle vara 8O
Han ville att jag skulle bygga om hans men när han fick höra hur lång tid det skulle ta och att jag tar $100 i timman drog han sig ur :D

Trevlig helg
Kent

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem

Inlägg av glimturen » 29 maj 2008, 20:36

Kent W skrev:Ja du kompis det är faktiskt så man börjar undra... :?
Fick mail från en Amerikan som var förvånad att hans Panther sprocket inte såg ut som min ombygga för det hade han förutsatt att den nyproducerade/uppgraderade Pantherbyggsatsen som nu säljs skulle vara 8O
Han ville att jag skulle bygga om hans men när han fick höra hur lång tid det skulle ta och att jag tar $100 i timman drog han sig ur :D

Trevlig helg
Kent
Hej Kent,

Med tanke på din bildserie med utgångsmaterial och slutresultat förvånar det mig att du skulle ta så lite betalt i timpenning? :D

Ser helt fantastiskt ut!
Så roligt att se sådan känsla för detaljer och entusiasm!
Keep going!

Hälsningar
Glimturen

Användarvisningsbild
Kent W
Medlem

Inlägg av Kent W » 29 maj 2008, 22:30

Tack glimturen, det värmde :oops:

Man kan hålla en låg timpenning men debitera många timmar... :wink:
Nej skämt åsido - det här är bara avstressande hobby för mig.
Hade det däremot varit en Svensk som velat ha hjälp hade jag gärna gjort det till självkostnadspris.
Men nu finns det ju ingen annan i detta land som bygger en 1/6 Panther :cry:

Håll det här för er själva ni Svenskar men jag har gett mig den på att bygga den finaste 1/6 Panthern i världen och visa övriga var skåpet skall stå.
Hur lång tid det kommer att ta är ointressant, men tanken är att den att på bild inte skall gå att skilja på den och en riktig.
Det grymma i det hela är alla stackare som stolta byggt sina vagnar på 2 veckor nu insett att de byggt för fort och att en smula eftertanke och koll på originalen hade varit på sin plats...
De säljer eller river ner och börjar om på nytt för satserna är inte så lite "plain".
Men ingen har riktigt vågat sätta ner foten, tills en rättfram vildman till Svensk från polcirkeln visade vad man kan göra... :wink: med en Dremel :wink: :wink:

Det enda jag fasar för är målningen men har kommit i kontakt med en IPMS prisbelönt (väldigt, väldigt) duktig målare som kanske kan hjälpa mig bli av med min måleri-ångest 8O .

Mer bilder kommer under låååååång tid framöver.

Mvh
Kent

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Inlägg av Välitalo » 29 maj 2008, 23:31

All fanatism är icke av ondo....

Bra jobbat, & fortsätt bara posta!

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 30 maj 2008, 01:55

Den inställningen gillar jag! Respekt! Sätt de där jänkarna och britterna på plats och visa vad vi svenskar kan. Själv hade jag nog inte klarat av det, jag är alldeles för ivrig att se det färdiga resultatet. Möjligtvis om jag hade två identiska, så jag kunde snabbygga den ena och lagt ner all den tid det tar på den andra. Hantverksmässigt hade jag nog inte haft några problem då jag är van vid att jobba i olika material. Kan fräsa, svarva, borra och gjuta. Som sagt respekt grabben! :D

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 30 maj 2008, 16:28

Kent W skrev:
Håll det här för er själva ni Svenskar men jag har gett mig den på att bygga den finaste 1/6 Panthern i världen och visa övriga var skåpet skall stå.
Vi behöver inte hålla detta för oss själva, Resultatet visar ju vart skåpet ska stå. :D
Kent W skrev:Hur lång tid det kommer att ta är ointressant, men tanken är att den att på bild inte skall gå att skilja på den och en riktig.
Helt rätt, att låta det ta den tid det tar, resultatet blir nog 100% bättre om man skyndar långsamt.
Kent W skrev:Men ingen har riktigt vågat sätta ner foten, tills en rättfram vildman till Svensk från polcirkeln visade vad man kan göra... :wink: med en Dremel :wink: :wink:
Dags att du gör det med denna 1/6 Panthern då!!!!
Kent W skrev:Det enda jag fasar för är målningen men har kommit i kontakt med en IPMS prisbelönt (väldigt, väldigt) duktig målare som kanske kan hjälpa mig bli av med min måleri-ångest 8O .
Ja inte är det fel att ta hjälp av någon som kan sakerna lite bättre, O det kanske är nödvändigt om du vill ha den som
Numer 1 i världen.

Det blir roligt att följa ditt bygge, har gjort det sedan första bilden, Kan bara säga att man är imponerat av ditt handt verk och kunande......ROCKA PÅ BARA. 8-)

Mvh
Kent[/quote] //////////Mvh Thomas (SNORRE70)

Användarvisningsbild
Kent W
Medlem

Inlägg av Kent W » 1 juni 2008, 00:07

Ja ni kamrater!

Nu händer det saker vill jag lova och de är inte så kul men intressanta...

Fick igår ett minst sagt underligt mail ifrån England av en som kallade sig Dave.
Först var mailet i en vänlig ton men blev efterhand allt mera hetsk.
Han retade sig tydligt på alla "förbättringar" jag gjort på Pantern och ansåg att det skadade tillverkaren och Englands export och insisterade på att jag skulle sluta upp att posta sådant på div forum. 8O

Blev helt paff och deletade mailet utan att svara (dumt, dumt nog)
Beslöt samma kväll att berätta för andra att jag avsåg att ta en time out med postandet på Armorteks forum.
Efter att ha sovit på saken beslutade jag mig för att där berätta om det hetska mailet och förklara varför jag inte ville skriva där mera på ett tag - jag menar det här är en avkopplande hobby och inget man skall få stressbesvär av.

Döm av min förvåning då det efter en timma kommer ett mail ifrån Gill på armortek som säger att min postning inte gagnar företaget så den togs bort, och jag härmed inte får vara med längre :? Min inloggning är borttagen och med den möjligeten att maila andra kamrater - det var inte riktigt så jag menade...
Inte så svart att räkna ut varför mitt galleri inte funkat och vem som initierat det otrevliga mailet...
Allt är egentligen väldigt komiskt - utslängd ifrån ett hobby forum :lol: se vilken huligan man är... :lol: :lol:

Jo du Stefan, nu är du varnad - de där tål INGEN kritik och allt jag gjort är att visa vad man kan åstdkomma med deras egna delar och med väldigt enkla medel.
Tror att många blivit besvikna på sina kit och trott att de i de nya uppgraderade i alla fall försökt förbättra enl mina tips och nu tystat en som är "bad for business".
Och jag är inte den 1:a - Vince, Rick och jag anar att jag inte är den första Svensken...

Nu är jag arg på riktigt och det här sporrar mig bara mera och kommer att bygga klart Panthern, visa den på andra forum och vara j*vligt kritisk till utförande av denna svindyra modell. :D

Här kommer jag naturligtvis även i fortsättningen att posta.

Mvh
Kent

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 2 juni 2008, 16:22

Ja är det inte censur från en forum jägare så är det något annat........ :cry:
Ja jävlar du helt klart ska du posta vidare på olika form o samtidigt ge en känga hela tiden till Gill på armortek.
Tala om att du gör tydligen detta för bra så att du inte får posta bilder där.
Sicka nollor. jag ska nog oxå lägga in en känna då och då hihihihi.
Men jag tycker det är konstigt att dom tar bort dig, dom säljer ju skjälva förbättringar m.m.
Men det är väll att dom inte kommer upp i din nivå.. :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem

Inlägg av Jojjan67 » 2 juni 2008, 18:21

Stå på dig Kent!

Varför kan inte vi i Sverige börja tillverka egna modeller i 1:6. Är det bara engelsmän och ryssar som kan (och dessutom inte särskilt bra :lol: enl. Kents "efter"bilder). Som Linda B sa, hur svårt kan det va...

Kunde man pressa priserna lite tror jag marknaden finns, både i Sverige och Europa. Jag tror det är bättre med lite "enklare" (billigare) modeller i andra material som lämnar större utrymme för Kents mfl skaparförmåga.

/Johan

Användarvisningsbild
Kent W
Medlem

Inlägg av Kent W » 2 juni 2008, 19:10

Äntligen kommer jag in här på forumet.
Blev nästan lite orolig att jag var utesluten även här... :?

Gissa om jag fått respond ifrån andra Armortek ägare - jisses.
Folk jag inte på något sätt känner har både mailat och RINGT - jo det är allelens sant, Ad ifrån Holland ringde mig och var skitförbannad hur de behandlat mig.

Ärligt talat struntar jag i det där bolaget - jag kommer att låta mitt arbete och bilder visa hur merparten vill ha denna hobby.

En sak jag undrar väldeliga över är att Gill när hon uteslöt mig, sade som en orsak att jag skrivit negativt om Armortek på "andra språk än Engelska"... Ha bara skrivit här och om NÅGON HAR NÅGONTING EMOT MINA SKRIVNINGAR SÄG DET DÅ DIREKT TILL MIG - Please!
För att förtydliga och så att ingenting blir missförstått så gillar jag Armorteks modeller!
Man lägger inte ut nästan 150 000:- på någonting man inte gillar.
Men! De hade med väldigt enkla medel kunnat vara BETYDLIGT bättre! Och det är det jag visar upp på deras forum (och som tydligen är sååååå besvärande för somliga)

Kom igen! Det här är bara en hobby och vi skall ha kul!

Men jag tror att en samling på en 5 Svenskar skulle kunna tillverka ett modell-kit som tog andan av övriga världen.
Eller som mina pojkar säger "Äger ut" alla andra :D
Den kunnskapen har vi i landet! Många håller mig som någon sorts orakel men det finns en annan (Per S) som kan ruggigt mycket mera än mig.

Mvh
Kent

Användarvisningsbild
pepppe75
Medlem

Inlägg av pepppe75 » 2 juni 2008, 19:30

TJAAAAAAAA!!!

Det är bra kent kör hårt med dom där avundsjuka o penga k.ta svinen,jag blir tame f..n förbannad. :x

men som sagt nu får du blodad tand o jag tvivlar inte sekund på att den blir nr 1på klotet,kör hårt :wink: :wink:

själv är jag igång med vagnen ska börja spruta den snart,uppdaterar med bilder vart efter,o så får jag hem min opel blitz snart, inom 3 veckor hoppas jag. :lol: :lol: :lol:

kör hårt kent du knäcker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wink:

ROCK ON DÄR UTE MINA VÄNNER.

PEPPE 8-)

Användarvisningsbild
Ori
Medlem

Inlägg av Ori » 2 juni 2008, 19:36

Jag skrev följande precis när forumet dök, även om det är lite överspelat av nya inlägg så kopierar jag bara in det rakt av.

Jag är grymt imponerad av vad du åstadkommer, även om jag själv aldrig kommer att skaffa något liknande så kan jag uppskatta skickligt hantverk. Att någon seriös tillverkare behandlar en kund på detta sätt kan jag inte förstå, om du påverkar deras försäljning på något sätt så borde det vara i form av inspiration åt andra att bygga bättre, du konkurrerar ju inte heller genom att sälja detaljer eller arbete. Förhoppningsvis tappar du inte sugen utan fortsätter att bygga i enastående kvalité och kan fortsätta att glädja alla oss som saknar din skicklighet och tålamod.
--
Jörgen

Användarvisningsbild
Kent W
Medlem

Inlägg av Kent W » 2 juni 2008, 19:54

Hej alla!

Vill bara säga TACK! Det värmer!
Vi Svenskar är inte många i fordons 1/6 hobbyn men vi är vänliga.

Och du Pepppppppppe - F*n vad kul med Opeln! Hade själv velat ha en men nu finns det helt enkelt inte plats.
På de bilderna Mike visat är den utsökt fin - Så vill vi ha modellerna! Då är de värda pengarna.
Posta många bilder!

Mvh
Kent

Ps - skall du sätta r/c i den blir jag avundsjuk (men inte missundsam) på riktigt... :wink:

Skriv svar