OBS: Ökenråttorna på TV4

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem
Inlägg: 971
Blev medlem: 7 oktober 2002, 16:39

OBS: Ökenråttorna på TV4

Inlägg av Wolfblitzer » 6 mars 2003, 11:54

nu har tv4 börja skärpa sig och har vista många bra filmer, nu kommer ökenråttorna också! jag tror det är samma som spelar Rommel som i förra filmen, Den handlar om slaget om tobruk och är gjord 1953.

PS:den börjar 0.15 på fredag den 7

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 6 mars 2003, 12:01

För ni som vill ha mer information om filmen så kan ni kolla in följande adress: http://us.imdb.com/Title?0045679

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem
Inlägg: 971
Blev medlem: 7 oktober 2002, 16:39

Inlägg av Wolfblitzer » 8 mars 2003, 10:24

den var bra, rikgit bra! inga rökpuffar när bomber föll. riktiga smällare :D

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem
Inlägg: 909
Blev medlem: 27 mars 2002, 11:56
Ort: Finspång

Inlägg av Jonteman » 8 mars 2003, 11:02

J*vlar!!

Missade den! :x

Tråkigt, men hade nog inte orkat kolla ändå...

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 8 mars 2003, 14:32

Artelleriet lät grymt :D . Men jag hittade massor av fel på filmen tex fel uniformer,pansarvagnar och vapen.

Eichman
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 30 september 2002, 19:08
Ort: sthlm

Inlägg av Eichman » 9 mars 2003, 13:04

ja, det kan verkligen fördärva en hel film om rekvesitan är felaktig, framförallt för "insatta" som alla troligen är på detta forum. Jag tycker visserligen inte om BOB och SPR men de är faktiskt hästlängder bättre i produktion än många andra filmer, sen tycker jag att krigsfilmer i allmänhet gjorda på 50,60 och 70-talen ofta är lite hurtiga

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 9 mars 2003, 15:05

Gillade den. Äldre filmer är på ett sätt lite roligare, mer down-to-earth än dessa nya explosionernas mästerverk som Enemy at the Gates, Pearl Harbor, o.s.v.

/Johan

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 9 mars 2003, 22:56

Johan Elisson skrev:Gillade den. Äldre filmer är på ett sätt lite roligare, mer down-to-earth än dessa nya explosionernas mästerverk som Enemy at the Gates, Pearl Harbor, o.s.v.

/Johan
Exakt äldre älder filmer har sin charm speciellt när det handlar om humor.

Skriv svar