Crusader Kings
Nu som lovat, Hugo av Insbruck, Kung av England, Frankrike, Wales, Tyskland och Böhmen. Hertigen av Cornwall, Hampshire, Oxford, Salisbury, Kärnten och Luxemburg. Greve av Luxemburg.
Samt alla hans 61 vassaler. Varutav ca 31 är Hertigar. Varutav ca 10 blivit utnämnda av hans majestät Hugo av Insbruck, Kung av England, Frankrike, Wales, Tyskland och Böhmen. Hertigen av Cornwall, Hampshire, Oxford, Salisbury, Kärnten och Luxemburg. Greve av Luxemburg låtit utnämna.
Blev tvungen att beskära lite för att det skulle få plats, enyoy.
Samt alla hans 61 vassaler. Varutav ca 31 är Hertigar. Varutav ca 10 blivit utnämnda av hans majestät Hugo av Insbruck, Kung av England, Frankrike, Wales, Tyskland och Böhmen. Hertigen av Cornwall, Hampshire, Oxford, Salisbury, Kärnten och Luxemburg. Greve av Luxemburg låtit utnämna.
Blev tvungen att beskära lite för att det skulle få plats, enyoy.
- Bilagor
-
- Beviset ;-)
- Hugo.JPG (68.57 KiB) Visad 715 gånger
- Johan Elisson
- Medlem
Jaha, då har man varit och köpt CK då... Paradox kommer att bli min grav.
Testspelade det först (säger inte hur, för då bryter man mot forumets regler), och bestämde mig för att köpa det. Ett bevis på att piratverksamhet inte bara är negativ för företagen. Hade aldrig köpt spelet om jag inte provat det först.
/Johan
/Johan
- CJBackfire
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem
Det "kan" du. Beroende på vilket arvssystem du har får du olika tronarvingar i topp, med systemet "elective law" blir den starkaste (beror på attribut och ägande bl a) av dina undersåtar arvinge, så där gäller det att ge land och titlar till den du vill ska bli din tronarvinge, i andra system så handlar det om rena släktförhållanden, och där är det svårt att ändra på något, utom genom att mörda sig fram.
/Johan
/Johan
- Johan Elisson
- Medlem
Nytt favvospel?
Jag har kört det här spelet i 3-4 dar nu. Var inte så där överförtjust i EU spelen eftersom dom slutade vara intressanta efter ett tag. Men diplomatin och inrikespolitiken i det här spelet ger ju serien en helt annan diskussion.
Läs min recension på vår hemsida så fattar ni mer vad jag menar.
http://www.gob.nu/arkiv/recensioner/4jhp1223n.shtml
Värt varenda spänn!
Läs min recension på vår hemsida så fattar ni mer vad jag menar.
http://www.gob.nu/arkiv/recensioner/4jhp1223n.shtml
Värt varenda spänn!
-
Udûn Langjá
- Ny medlem
Det och lite annat smått och gottNico skrev:Ja det är sant en sådan mod kommer ju alltid efter ett tag när spelare vill spela ännu mer.Flensburg skrev:Nico, jag tror att de flesta är upptagna med att spela spelet, men jag tror nog att en sådan mod kommer komma!
Själv hittade jag hit från Paradox forumet och jag älskar både CK och EU2