Crusader Kings

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 2 maj 2004, 11:54

Nu som lovat, Hugo av Insbruck, Kung av England, Frankrike, Wales, Tyskland och Böhmen. Hertigen av Cornwall, Hampshire, Oxford, Salisbury, Kärnten och Luxemburg. Greve av Luxemburg.

Samt alla hans 61 vassaler. Varutav ca 31 är Hertigar. Varutav ca 10 blivit utnämnda av hans majestät Hugo av Insbruck, Kung av England, Frankrike, Wales, Tyskland och Böhmen. Hertigen av Cornwall, Hampshire, Oxford, Salisbury, Kärnten och Luxemburg. Greve av Luxemburg låtit utnämna.

Blev tvungen att beskära lite för att det skulle få plats, enyoy.
Bilagor
Hugo.JPG
Beviset ;-)
Hugo.JPG (68.57 KiB) Visad 718 gånger

Användarvisningsbild
Nico
Medlem

Inlägg av Nico » 2 maj 2004, 16:02

Vet ni om dem håller på att göra någon mod som man kan vara andra än Västeuropeiska faktioner eftersom när jag fick det klart för mig att man inte kunde spela som Kalifatet, Mongolerna och en massa andra faktioner sög det nästan med all spel lust.

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 3 maj 2004, 14:11

Nico, jag tror att de flesta är upptagna med att spela spelet, men jag tror nog att en sådan mod kommer komma!

Användarvisningsbild
Nico
Medlem

Inlägg av Nico » 3 maj 2004, 15:36

Flensburg skrev:Nico, jag tror att de flesta är upptagna med att spela spelet, men jag tror nog att en sådan mod kommer komma!
Ja det är sant en sådan mod kommer ju alltid efter ett tag när spelare vill spela ännu mer.

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 30 maj 2004, 16:42

Jaha, då har man varit och köpt CK då... Paradox kommer att bli min grav. ;) Testspelade det först (säger inte hur, för då bryter man mot forumets regler), och bestämde mig för att köpa det. Ett bevis på att piratverksamhet inte bara är negativ för företagen. Hade aldrig köpt spelet om jag inte provat det först.

/Johan

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 30 maj 2004, 17:25

Jag vill kunna välja tronarvinge! hellre skulle jag villja att min marshalk lr drottning tog makten istället för en 8-årig inkompetent snorunge :P

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 30 maj 2004, 19:16

Det "kan" du. Beroende på vilket arvssystem du har får du olika tronarvingar i topp, med systemet "elective law" blir den starkaste (beror på attribut och ägande bl a) av dina undersåtar arvinge, så där gäller det att ge land och titlar till den du vill ska bli din tronarvinge, i andra system så handlar det om rena släktförhållanden, och där är det svårt att ändra på något, utom genom att mörda sig fram.

/Johan

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 31 maj 2004, 15:18

Hur ser man egentligen till att införliva andra riken i sitt eget utan att förklara krig? Att gifta bort en son till ett annat rike hjälper ju inte eftersom han inte har arvsrätt i det andra riket, och att gifta bort en dotter hjälper inte heller, eftersom hon inte heller har arvsrätt?

/Johan

Användarvisningsbild
Franq
Medlem
Kontakt:

Nytt favvospel?

Inlägg av Franq » 10 juli 2004, 04:01

Jag har kört det här spelet i 3-4 dar nu. Var inte så där överförtjust i EU spelen eftersom dom slutade vara intressanta efter ett tag. Men diplomatin och inrikespolitiken i det här spelet ger ju serien en helt annan diskussion.

Läs min recension på vår hemsida så fattar ni mer vad jag menar.

http://www.gob.nu/arkiv/recensioner/4jhp1223n.shtml

Värt varenda spänn!

Udûn Langjá
Ny medlem

Inlägg av Udûn Langjá » 8 juli 2005, 10:48

Nico skrev:
Flensburg skrev:Nico, jag tror att de flesta är upptagna med att spela spelet, men jag tror nog att en sådan mod kommer komma!
Ja det är sant en sådan mod kommer ju alltid efter ett tag när spelare vill spela ännu mer.
Det och lite annat smått och gott

Själv hittade jag hit från Paradox forumet och jag älskar både CK och EU2 :) Ifall någon har lust att spela multiplayer är det bara att säga till, jag kan också rekomendera multiplayer forumen på Pdox

Skriv svar