Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
dan banan
- Medlem
- Inlägg: 135
- Blev medlem: 18 maj 2003, 17:27
- Ort: Vallentuna
Inlägg
av dan banan » 8 juni 2003, 23:37
jepp, oddball är bäst.. men vad var grejen med färggranaterna? varför?
/dan
-
larsleo
- Medlem
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 1 juni 2002, 12:22
- Ort: norröver sägs det
Inlägg
av larsleo » 9 juni 2003, 11:03
skrämma skiten ur Tigerbesättningar???
iaf skulle jag bli lite småskraj..
-
Ressel
- Medlem
- Inlägg: 660
- Blev medlem: 2 januari 2003, 22:45
- Ort: göteborg
Inlägg
av Ressel » 9 juni 2003, 11:18
Är det inte bättre att spränga dom isåfall?
-
larsleo
- Medlem
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 1 juni 2002, 12:22
- Ort: norröver sägs det
Inlägg
av larsleo » 9 juni 2003, 11:50
-
dan banan
- Medlem
- Inlägg: 135
- Blev medlem: 18 maj 2003, 17:27
- Ort: Vallentuna
Inlägg
av dan banan » 9 juni 2003, 16:07
det är just det jag inte fattar!? varför bara skrämma dem när de kan döda dem? jag skulle nog inte kapitulera om jag var en tysk ss-soldat bara för att jag fick lite färg på min tiger tank..!
-
loop
- Stödjande medlem 2025
- Inlägg: 2252
- Blev medlem: 3 juli 2002, 03:38
- Ort: Götet06, nu Skåne.
Inlägg
av loop » 11 juni 2003, 14:28
Har Donald Sutherland gjort, någon riktigt kass film? Det mesta är helt ok. Kellys hjältar är mycket bra!
-
JohnDoe
- Medlem
- Inlägg: 19
- Blev medlem: 9 februari 2003, 20:18
- Ort: Sverige
Inlägg
av JohnDoe » 11 juni 2003, 19:48
banan skrev:det är just det jag inte fattar!? varför bara skrämma dem när de kan döda dem? jag skulle nog inte kapitulera om jag var en tysk ss-soldat bara för att jag fick lite färg på min tiger tank..!
´
Oddball & Co hade väl laddat kanonen med fel granat när de sköt färggranaten på tigern, meningen med färggranaterna var bara att skrämma skiten ur folk på gatorna

-
dan banan
- Medlem
- Inlägg: 135
- Blev medlem: 18 maj 2003, 17:27
- Ort: Vallentuna
Inlägg
av dan banan » 11 juni 2003, 21:56
okej, det låter mer logist...
-
birger_kung
- Medlem
- Inlägg: 73
- Blev medlem: 26 maj 2003, 14:42
- Ort: Uppsala
Inlägg
av birger_kung » 17 juni 2003, 21:32
jag tycker den är bra
-
cicero
- Medlem
- Inlägg: 479
- Blev medlem: 23 mars 2002, 18:55
- Ort: VästerGötland
-
Kontakt:
Inlägg
av cicero » 18 juni 2003, 19:47
Vi får väl i alla fall slå fast att det är Kultrullen nummer 1.
Magnus
-
Patrik
- Medlem
- Inlägg: 1965
- Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
- Ort: Västerås
-
Kontakt:
Inlägg
av Patrik » 21 juni 2003, 00:39
loop skrev:Har Donald Sutherland gjort, någon riktigt kass film? Det mesta är helt ok. Kellys hjältar är mycket bra!
Nej, däremot har han varit med i en hel del bra filmer (där han ofta spelar en rent motbjudande slusk) som t.ex. Örnen har landat och Nålens öga (en rent underbart spännande film).
-
Sturmgeschütz
- Medlem
- Inlägg: 110
- Blev medlem: 19 augusti 2002, 18:06
- Ort: Stockholm
-
Kontakt:
Inlägg
av Sturmgeschütz » 21 juni 2003, 13:45
Jag tycker filmen äör ruggigt bra men man tröttnar snabbt på den om man ser den flera gånger... Tycker det är samma sak med das boot, den är hur bra som helst första andra gångerna men sen tröttnar man snabbt på dom.
-
Flavius Aëtius
- Tidigare medlem
- Inlägg: 162
- Blev medlem: 27 juli 2002, 22:11
- Ort: Rom
Inlägg
av Flavius Aëtius » 26 juni 2003, 22:10
Diggar kellys hjältar den e fan klassisk...länge sedan jag såg den men när jag var i 12 årsåldern kunde jag alla ripliker utantill...såg den några gånger om dan snacka om meningsfullt liv asså..bästa karaktären e nog den där tyskte pansar befälet NÄ skoja det e den där knasboll elr vad han nu hette..
-
birger_kung
- Medlem
- Inlägg: 73
- Blev medlem: 26 maj 2003, 14:42
- Ort: Uppsala
Inlägg
av birger_kung » 27 juni 2003, 17:51
jo jag tycker filmen var bra..jag gillar clint eastwood
-
Bone Collector
- Medlem
- Inlägg: 50
- Blev medlem: 28 mars 2003, 22:05
- Ort: Kungsängen, Stockholm län Ålder: 18 år
-
Kontakt:
Inlägg
av Bone Collector » 27 juni 2003, 23:54
docster skrev:ett ord KULT
Du tog orden ur munnen på mig, din jävel
