KELLYS HJÄLTAR

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
dan banan
Medlem
Inlägg: 135
Blev medlem: 18 maj 2003, 17:27
Ort: Vallentuna

Inlägg av dan banan » 8 juni 2003, 23:37

jepp, oddball är bäst.. men vad var grejen med färggranaterna? varför?

/dan

Användarvisningsbild
larsleo
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 1 juni 2002, 12:22
Ort: norröver sägs det

Inlägg av larsleo » 9 juni 2003, 11:03

skrämma skiten ur Tigerbesättningar??? :lol: :lol:

iaf skulle jag bli lite småskraj..

Ressel
Medlem
Inlägg: 660
Blev medlem: 2 januari 2003, 22:45
Ort: göteborg

Inlägg av Ressel » 9 juni 2003, 11:18

Är det inte bättre att spränga dom isåfall?

Användarvisningsbild
larsleo
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 1 juni 2002, 12:22
Ort: norröver sägs det

Inlägg av larsleo » 9 juni 2003, 11:50

jo..men först så skrämmer man dom sen spränger..det tror jag iaf...låter vetigt va?? :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
dan banan
Medlem
Inlägg: 135
Blev medlem: 18 maj 2003, 17:27
Ort: Vallentuna

Inlägg av dan banan » 9 juni 2003, 16:07

det är just det jag inte fattar!? varför bara skrämma dem när de kan döda dem? jag skulle nog inte kapitulera om jag var en tysk ss-soldat bara för att jag fick lite färg på min tiger tank..!

Användarvisningsbild
loop
Stödjande medlem 2025
Inlägg: 2252
Blev medlem: 3 juli 2002, 03:38
Ort: Götet06, nu Skåne.

Inlägg av loop » 11 juni 2003, 14:28

Har Donald Sutherland gjort, någon riktigt kass film? Det mesta är helt ok. Kellys hjältar är mycket bra!

JohnDoe
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 9 februari 2003, 20:18
Ort: Sverige

Inlägg av JohnDoe » 11 juni 2003, 19:48

banan skrev:det är just det jag inte fattar!? varför bara skrämma dem när de kan döda dem? jag skulle nog inte kapitulera om jag var en tysk ss-soldat bara för att jag fick lite färg på min tiger tank..!
´


Oddball & Co hade väl laddat kanonen med fel granat när de sköt färggranaten på tigern, meningen med färggranaterna var bara att skrämma skiten ur folk på gatorna :P

Användarvisningsbild
dan banan
Medlem
Inlägg: 135
Blev medlem: 18 maj 2003, 17:27
Ort: Vallentuna

Inlägg av dan banan » 11 juni 2003, 21:56

okej, det låter mer logist...

Användarvisningsbild
birger_kung
Medlem
Inlägg: 73
Blev medlem: 26 maj 2003, 14:42
Ort: Uppsala

Inlägg av birger_kung » 17 juni 2003, 21:32

jag tycker den är bra

Användarvisningsbild
cicero
Medlem
Inlägg: 479
Blev medlem: 23 mars 2002, 18:55
Ort: VästerGötland
Kontakt:

Inlägg av cicero » 18 juni 2003, 19:47

Vi får väl i alla fall slå fast att det är Kultrullen nummer 1.
Magnus

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 21 juni 2003, 00:39

loop skrev:Har Donald Sutherland gjort, någon riktigt kass film? Det mesta är helt ok. Kellys hjältar är mycket bra!
Nej, däremot har han varit med i en hel del bra filmer (där han ofta spelar en rent motbjudande slusk) som t.ex. Örnen har landat och Nålens öga (en rent underbart spännande film).

Sturmgeschütz
Medlem
Inlägg: 110
Blev medlem: 19 augusti 2002, 18:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Sturmgeschütz » 21 juni 2003, 13:45

Jag tycker filmen äör ruggigt bra men man tröttnar snabbt på den om man ser den flera gånger... Tycker det är samma sak med das boot, den är hur bra som helst första andra gångerna men sen tröttnar man snabbt på dom.

Flavius Aëtius
Tidigare medlem
Inlägg: 162
Blev medlem: 27 juli 2002, 22:11
Ort: Rom

Inlägg av Flavius Aëtius » 26 juni 2003, 22:10

Diggar kellys hjältar den e fan klassisk...länge sedan jag såg den men när jag var i 12 årsåldern kunde jag alla ripliker utantill...såg den några gånger om dan snacka om meningsfullt liv asså..bästa karaktären e nog den där tyskte pansar befälet NÄ skoja det e den där knasboll elr vad han nu hette..

Användarvisningsbild
birger_kung
Medlem
Inlägg: 73
Blev medlem: 26 maj 2003, 14:42
Ort: Uppsala

Inlägg av birger_kung » 27 juni 2003, 17:51

jo jag tycker filmen var bra..jag gillar clint eastwood

Användarvisningsbild
Bone Collector
Medlem
Inlägg: 50
Blev medlem: 28 mars 2003, 22:05
Ort: Kungsängen, Stockholm län Ålder: 18 år
Kontakt:

Inlägg av Bone Collector » 27 juni 2003, 23:54

docster skrev:ett ord KULT
Du tog orden ur munnen på mig, din jävel ;)

Skriv svar