Storm Across Europe
-
llcoolstar
- Medlem
Storm Across Europe
Är det någon som kommer ihåg det gamla höjdar spelet Storm Across Europe som fanns till Amiga när det begav sig. Saknar fortfarande dessa gamla tider med dessa spel. Även Joan of Arc var ett grymt spel. grafiken kanske inte var den bästa men spelkänslan var suverän!
Jag minns ett spel som en polare hade, till vilken konsol vet jag inte, men vi pratar tidigt 80-tal här. Spelet hette B17 bomber och gick ut på att bomba tysak städer. En var pilot / skytt och en var bombfällare. Till saken hrö att kompisens mamma upplevde slutet av kriget (hon är tysk) så han var tvungen att byta bort spelet mot ett annat. Typiskt oxå, spelet var nämligen enormt kul!
Intreserade av äldere ww2 spel, gå in på http://www.the-underdogs.org det finns en massa gammla spel som är lagligt gratis.
-
llcoolstar
- Medlem
hangatyr skrev:Jag minns ett spel som en polare hade, till vilken konsol vet jag inte, men vi pratar tidigt 80-tal här. Spelet hette B17 bomber och gick ut på att bomba tysak städer. En var pilot / skytt och en var bombfällare. Till saken hrö att kompisens mamma upplevde slutet av kriget (hon är tysk) så han var tvungen att byta bort spelet mot ett annat. Typiskt oxå, spelet var nämligen enormt kul!
du snackar B-17 flying fortress jorå det kommer man ju ihåg om jag inte tar fel så finns det en uppföljare!!!!