Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
-
Abs0
- Medlem
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
- Ort: Nykvarn, Sweden
Inlägg
av Abs0 » 11 augusti 2003, 19:31
Kanske en dum fråga, men varför finns det bara ett forum om Tolkien? Varför diskuteras inte Fantasy i övrigt? Han kanske var den första med fantasy böcker, men det finns många andra bra författare som Eddings, Pratchet och Williams.
Bara en åsikt

-
gjabben
- Medlem
- Inlägg: 369
- Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
- Ort: lomma
Inlägg
av gjabben » 11 augusti 2003, 22:55
håller med, det finns även många andra fantasy-böcker som borde kunna diskuteras, men de kanske finns nått forum för det, har inte kollat så noga

-
Abs0
- Medlem
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
- Ort: Nykvarn, Sweden
Inlägg
av Abs0 » 11 augusti 2003, 22:57
gjabben skrev:men de kanske finns nått forum för det, har inte kollat så noga

Menar du på Skalman?
-
gjabben
- Medlem
- Inlägg: 369
- Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
- Ort: lomma
Inlägg
av gjabben » 11 augusti 2003, 22:58
ja
-
Abs0
- Medlem
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
- Ort: Nykvarn, Sweden
Inlägg
av Abs0 » 11 augusti 2003, 23:00
Jaha. Nej det tror jag inte.
Men kanske ?

-
gjabben
- Medlem
- Inlägg: 369
- Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
- Ort: lomma
Inlägg
av gjabben » 11 augusti 2003, 23:02
mm... Vill gärna diskutera "sagan om drakens återkomst"... gillar dom... de är ett verk på 18 böcker 8)
-
Abs0
- Medlem
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
- Ort: Nykvarn, Sweden
Inlägg
av Abs0 » 11 augusti 2003, 23:03
Åhh. så det är nåt att läsa?
Vem har skrivit dom då?
Själv föredrar jag Terry Pratchet, han får in väldigt mycket humor i sinna böcker. Alla är dock inte bra

-
gjabben
- Medlem
- Inlägg: 369
- Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
- Ort: lomma
Inlägg
av gjabben » 11 augusti 2003, 23:04
ok... Författaren till "Sagan om drakens återkomst"-böckerna heter nått på Jordan... kommer inte på förnamnet nu..
-
Abs0
- Medlem
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
- Ort: Nykvarn, Sweden
Inlägg
av Abs0 » 11 augusti 2003, 23:06
Har hört det namnet...
Jaja, kanske ska kolla upp det då

-
gjabben
- Medlem
- Inlägg: 369
- Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
- Ort: lomma
Inlägg
av gjabben » 11 augusti 2003, 23:07
ja.... jag har iofs bara läst första boken

men den e bra i alla fall... inget som går upp imot Tolkiens verk men det e värt att testa sig på.
-
Abs0
- Medlem
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
- Ort: Nykvarn, Sweden
Inlägg
av Abs0 » 11 augusti 2003, 23:09
Sant. håller på med Silmarillion, lite små seg i början tycker jag =/
-
gjabben
- Medlem
- Inlägg: 369
- Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
- Ort: lomma
Inlägg
av gjabben » 11 augusti 2003, 23:15
Ja, men den är inte segare än sagan om ringen... Silmarillion är en av de bästa böckerna Tolkien gjort... så fortsätt kämpa

-
Abs0
- Medlem
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
- Ort: Nykvarn, Sweden
Inlägg
av Abs0 » 11 augusti 2003, 23:17
Det skall jag göra

-
gjabben
- Medlem
- Inlägg: 369
- Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
- Ort: lomma
Inlägg
av gjabben » 11 augusti 2003, 23:19
bra... ska nog läsa om den snart.. har glömt lite från den

-
Abs0
- Medlem
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
- Ort: Nykvarn, Sweden
Inlägg
av Abs0 » 11 augusti 2003, 23:20
Hehe ok. Har du läst Sagor Från Midgård?
Har nämligen den hemma men inte börjat ännu. Något att läsa?