Precis, jag tror att det delvis kan tänkas vara så även i Radioaktiva Galadriel-fallet också.Men man kan (och det föredrar jag) tolka det som att det till viss del är Frodos intryck av Frodo som visas, och egentligen inte någon direkt förvandling.
Det här med Legolas som gör sväng upp på hästens rygg tycker inte jag är så hemskt dåligt, visst det syns ju att han är data-animerad pågrund av att han är så suddig (likadant som när han hoppar ner från Grottrollets rygg i SoR) men jag tycker inte att det är så hemskt dåligt (kanske omöjligt i praktiken, men ändå) och jag tycker att det är sämre animerat på många fler ställen i filmen; när Aragorn och Theoden rider ut på bron i Helms Deep (orcherna är mycket suddiga, och hästarna springer 'igenom' dem), när Gandalf faller mot Morias underjord (Balrog ser betydligt suddigare ut än Gandalf), Enternas anfall mot Isengård (som jag för den delen inte föreställer mig alls så), Ulv-fighten och många andra mindre saker.
Visst är det löjligt med alla de här, alldeles för många, action-vibbarna (varav Snowboard-Legolas är utav de värsta), men hästen godtar jag faktiskt.