Troligen så räknar man väl med även information i från "vänners" ubåtar och signalspaning osv också i beskrivningen "täcka in" Att Sverige delat med sig till NATO sedan WWII är det väl ingen som tvivlar på och västtyskarna täckte nog stora delar med sina ubåtar.Bergman skrev:Nu e det jag som klantat mig,.. jag kan bara hitta en fråga som jag inte fått svar på av dig. Misstaget är mitt o jag hoppas att du accepterar min ursäkt?FredH skrev: Jag får be om ursäkt om jag missat några frågor från dig så peka gärna på var jag kan se dem så ska jag försöka svara på dem.![]()
Här e frågan igen.
Bergman skrev:Såhär.FredH skrev: Kan du definiera täcka in?
"We also had to know where all the Soviet Submarines were at any time,.. and we had the capabilities of doing that" (Weinberger 8.25 i SVT 2000)
Dvs,.. Att med SOSUS täcka in Östersjön o hela tiden hålla reda på alla de Sovjetiska Ubåtarna o ALLTID veta VAR de befan sig. Jag ser ingen alternativ metod att utföra det som Weinberger talar om. Gör du?
B.
Detta tillsammans med fasta installationer borde givit dem nästan 100% koll på sovjets ubåtar.