Stort tack för Er gedigna kunskap. Jag minns en gammal kapten eller major i armén som som raljerade över detta. Allt ska vara så speciellt med flottan, vad kommer kunskaper om sjöstridskrafter på andra sidan jorden ha för nytta i ett krig i Östersjön?
Men visst skedde en hel del internationellt utbyte och utbildningar även inom de andra försvarsgrenarna under kalla kriget?
Indisk fregatt i Bottenviken
Re: Indisk fregatt i Bottenviken
Flygvapnet, ja. Far min gick USAFTPS 1966-67. Armén mindre, jag kom under tjänstetid (1980-93) inte i kontakt med några utlänningar, före kanske 1992, där även ryssar fick komma och hälsa på InfSS. Fast några andra utlänningar hade varit som åskådare på en årlig stor förevisning åren innan. Och: viewtopic.php?f=54&t=48019&hilit=segrar ... 65#p844365 Men vet att det förekom smygsamverkan mellan Finland och Sverige framförallt i norr.
MVH
Hans
MVH
Hans
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Sånt där väcker lite obehag, men så fort fartyget lämnar Östersjön eller gå i hamn i Kaliningrad så minskar ju varsamheten. Sverige och andra länder kring Östersjön få ha en koll på flödet till o från Kaliningrad.
Stefan
Stefan
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Den måste har försvunnit nu eftersom det har varit tyst ett tag nu.
Stefan
Stefan