Lars Adelskoh - En tom säck...

Skriv svar
Användarvisningsbild
Ringo
Medlem

Lars Adelskoh - En tom säck...

Inlägg av Ringo » 28 april 2003, 22:25

Nån som läst Lars Adelskoghs bok "En tom säck kan inte stå"? Är den värd att läsa eller är det ren smörja han skriver?

Skulle vilja få tag på boken, men kan inte hitta den nånstans... nån som vet?

patrik_s
Medlem

Inlägg av patrik_s » 29 april 2003, 17:52

Den fanns förut på adlibris men de var tvungna att ta bort den pga påtryckningar från bland annat EXPO så det enda sätt att få tag i boken är tyvärr att beställa den ifrån Nordiska Förlaget http://www.nordiskaforlaget.com/produkt ... pID=BOK036

Jag ska själv försöka få tag i den då mitt projektarbete i trean ska handla om revisionism.
Av vad jag har hört så är den mest en sammanfattning av revisionisternas argument, teorier tagna från andra böcker, tydligen mycket gammal skåpmat.
Vill du veta mer om revisionism finns både Jürgen Grafs och Arthur R. Butzs böcker att ladda ner på nätet i pdf format.

/Patrik

Användarvisningsbild
Ringo
Medlem

Inlägg av Ringo » 29 april 2003, 21:36

Jo jag vet, fast vet inte om man vågar betälla därifrån, dom lär sätta upp en på nån lista och skicka mer "ovälkommen" information...

wreezig
Medlem

Inlägg av wreezig » 30 april 2003, 16:08

Ringo
Jo jag vet, fast vet inte om man vågar betälla därifrån, dom lär sätta upp en på nån lista och skicka mer "ovälkommen" information...
Det är helt korrekt , själv har jag hanat på deras lista efter att ha köpt Ragnarök , med min otur så blir SÄPO riktigt förvirrade och registrerar mig som dubbel säkerhetsrisk genom att vara både Nasse och kommunist... :D

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 30 april 2003, 16:37

med min otur så blir SÄPO riktigt förvirrade och registrerar mig som dubbel säkerhetsrisk genom att vara både Nasse och kommunist...
Snarare tur i oturen, du kanske blir klassad som idiot(eftersom du enligt dom både sympatiserar med nazismen och kommunismen) och tas bort från registret. :lol:

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem

Inlägg av Leonidas » 30 april 2003, 19:12

wreezig skrev:Ringo
Det är helt korrekt , själv har jag hanat på deras lista efter att ha köpt Ragnarök , med min otur så blir SÄPO riktigt förvirrade och registrerar mig som dubbel säkerhetsrisk genom att vara både Nasse och kommunist... :D
Ha ha... det vore ytterst lustigt. Dubbel säkerhetsrisk... :lol:

Användarvisningsbild
Radiolänkgruppchefen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Radiolänkgruppchefen » 2 maj 2003, 00:06

Äh det går bra tycker SÄPO i alla fall. Enligt Jan Guillou trodde de att han och KPMLR samt NSF planerade statskupp eller nåt :lol: ( om jag inte minns fel)

Användarvisningsbild
Radiolänkgruppchefen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Radiolänkgruppchefen » 2 maj 2003, 02:00

Guillou och andra påstods bland annat ha deltagit i planeringen av terrorattentat mot judiska barnhem och synagogor i landet tillsammans nazisterna i Nordiska rikspartiet.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 64,00.html

wreezig
Medlem

Inlägg av wreezig » 2 maj 2003, 02:03

Jag undrar vad som egentligen motiverar att vi bekostar SÄPO som bevisligen är helt inkompetenta och mer än lovligt korkade.

Användarvisningsbild
Radiolänkgruppchefen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Radiolänkgruppchefen » 2 maj 2003, 02:05

Ty rent fenomenal i sin absurditet är exempelvis Ekbergs rapport om hur författaren Staffan Beckman och jag själv skulle ha suttit på krogen och kommit på den briljanta idén att Palestinagrupperna skulle upprätta ett gemensamt kommando med Nordiska rikspartiets Assar Oredsson, och hur vi vid hans sommarställe ”Björnidet” skulle träna en gemensam nazi/vänsterstyrka för att slå till mot ett judiskt barnhem. Säpo tog detta spritt språngande påhitt på så stort allvar att man faktiskt spanade en halv sommar runt ”Björnidet” för att ta oss på bar gärning.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 48,00.html

wreezig
Medlem

Inlägg av wreezig » 2 maj 2003, 02:17

En polare som är medlem i KPMLr har ännu så länge inte fått ut uppgifterna om honom från SÄPO trots att det tagit över ett år sedan han begärde dom.
Att SÄPO har uppgifter om honom bekräftades däremot och så länge jag känt honom har han varit löjligt "normal" och inte alls någon terroristtyp.

Användarvisningsbild
Radiolänkgruppchefen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Radiolänkgruppchefen » 2 maj 2003, 02:19

Men dom ger väl inte ut uppgifterna hur som?

wreezig
Medlem

Inlägg av wreezig » 2 maj 2003, 02:24

Jo , om man skriftligen begär dom och man inte är misstänkt för något grovt brott.

Användarvisningsbild
Rally
Medlem

Inlägg av Rally » 2 maj 2003, 03:23

Om en helt "normal" och laglydig svensk medborgare helt plötsligt bestämmer sig för att begära få tillgång till sina Uppgifter SÄPO möjligtvis skulle ha på denne... Skulle inte det vara lite misstänkt? Efter man fått ut sina uppgifter så kanske Säpo börjar undersöka en... Detta leder till att man kanske vill ha ut uppgifterna igen. Det hela blir en katt och råtta lek.

knasigt och paranoid

/Rally

Skriv svar