Zero
Irgun var i första hand inte en terroristgrupp utan slogs sida vid sida med Hagana och Irgun vann flera strategiska segrar så det är inte märkligt alls att de samarbetade ute på slagfältet.
Anser du att mordet på Folke Bernadotte var en militär seger eller ett terrordåd?
Jag tycker fortfarande ditt påstående om att Lehi (och nu Irgun) utgör IDF är en grov lögn.
Yehuda Lapipot skriver om Menachem Begin följande
"After dismantling of the Irgun and coopting of its fighters to the IDF"
Dessutom avvek du från ditt första argument att jag inte accepterade Arafat pga bakgrunden. Lägger Irgun medlemmar ner vapnen och kan tillföra freden nånting är det grönt. Likaså med Arafat men så har inte skett och därför behövs han inte för fredsprocessen.
Eftersom Arafat varken har makt eller inflytande nog för att stödja fredsprocessen så kan han givetvis inte göra mycket för att få fred.
Det blir knappast bättre av att Israel förödmjukar och därigenom sänker hans auktoritet genom att belägra hans residens.
För övrigt tror jag inte att det kan bli fred på mycket länge eftersom det finns för många fanatiker och fundamentalister på bägge sidor.