MVH
Hans
Gissar RFSS - inte hade ''gillat'' -sveahk skrev:Främmande medaljer och orden som klämms fast på bringan eller hängs om halsen, är en sak...och är något som vi har sett många gånger i synnerhet hos högre officerare...
Men ett enkelt prestationsmärke - som nu ett fältsportmärke, det kunde också ha varit, säg, simborgarmärket - på en främmande uniform? Verkar något deplacerat i mina ögon...och frågan kvarstår var det överhuvudtaget tillåtet...i det annars så stränga tyska Waffen SS?
Hans K
Om det inte var tillåtet chansar jag på att närmaste chef hade ingripit - och i så fall är väl bärandet på fotot en engångsgrej. Annars får man väl utgå från att det antingen var tillåtet eller särskilt auktoriserat.sveahk skrev: Men ett enkelt prestationsmärke - som nu ett fältsportmärke, det kunde också ha varit, säg, simborgarmärket - på en främmande uniform? Verkar något deplacerat i mina ögon...och frågan kvarstår var det överhuvudtaget tillåtet...i det annars så stränga tyska Waffen SS?
Precis.Sarvi skrev:Pz 1 fick väl tjänstgöra som stabs/ledningsvagn sedan den befunnits för klen för strid?