Quiz: Movie quotes
Re: Quiz: Movie quotes
Hmm.....ingen som känner igen ''Eliot Ness'' = Robert Stack? Huvudrollsinnehavaren t.h. var Edmund O'Brien, mest känd som
''Winston'' i filmen ''1984''......
Varjag
''Winston'' i filmen ''1984''......
Varjag
Hualigen! Fler än 100 visningar - inga svar....
Filmen var - ...gjord 1948 och ganska sevärd för sin tid.....
Frågan är fri!, Varjag
Filmen var - ...gjord 1948 och ganska sevärd för sin tid.....
Frågan är fri!, Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Suck. Varjags favoritgenre var för tuff. Kanske om man sökt lite mer. Nåja, full poäng till Varjag. Nu till min favoritgenre:
"I wonder who the real cannibals are."
"I wonder who the real cannibals are."
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Inte min favoritgenre - men gisssar
, Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Visst är det den, klassiker där regissören fick gå upp i domstol och bevisa att han inte mördat sina skådespelare. Din tur, Varjag.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Tack Torbjörn, nästa en film med en -
- i huvudrollen......
Vilken?, Varjag
Vilken?, Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Gissar direkt på Myteriet på Bounty?
Ingen dålig gissning - men fel. Filmen handlar om en amerikansk ''expedition'' - som är mest minnsvärd idag för de - - som USMC än i denna dag bär.....tänk även på texten i ''Marines hymn'' -Torbjörn Holmgren skrev:Gissar direkt på Myteriet på Bounty?
Varjag
I texten på the Marine Cores hymns finns ju ”from the shores of Tripoli” så jag gissar att filmen har något med det att göra...
/ currahee
/ currahee
Visst! Filmens titel var helt enkelt - Din tur!, Varjagcurrahee skrev:I texten på the Marine Cores hymns finns ju ”to the shores of Tripoli” så jag gissar att filmen har något med det att göra...![]()
/ currahee
Tackar.
Då kommer en bildrebus, vilken film handlar det om, och vad är kopplingen till bilderna?
/ currahee
Då kommer en bildrebus, vilken film handlar det om, och vad är kopplingen till bilderna?
/ currahee
Harry Lime, svartabörsjobbare i Wien, säljer utspätt penicillin = dödssjuka och döende barn.
Praterhjulet - där Harry träffar gamle vännen Holly Martins.
Anton Karas's cittra - vars Harry Lime Theme - var ledmusiken i filmen.
https://www.google.com.au/search?q=The+ ... +man+theme
Varjag
Praterhjulet - där Harry träffar gamle vännen Holly Martins.
Anton Karas's cittra - vars Harry Lime Theme - var ledmusiken i filmen.
https://www.google.com.au/search?q=The+ ... +man+theme
Varjag
Helt rätt film - men Varjag missade att förklara gökuret.
I scenen med pariserhjulet i Pratern säger Harry Lime:
”Don't be so gloomy. After all it's not that awful. Like the fella says, in Italy for 30 years under the Borgias they had warfare, terror, murder, and bloodshed, but they produced Michelangelo, Leonardo da Vinci, and the Renaissance. In Switzerland they had brotherly love - they had 500 years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock. So long Holly.”
Frågan går till Varjag
/ currahee
I scenen med pariserhjulet i Pratern säger Harry Lime:
”Don't be so gloomy. After all it's not that awful. Like the fella says, in Italy for 30 years under the Borgias they had warfare, terror, murder, and bloodshed, but they produced Michelangelo, Leonardo da Vinci, and the Renaissance. In Switzerland they had brotherly love - they had 500 years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock. So long Holly.”
Frågan går till Varjag
/ currahee
Äsch currahee - visst minns jag Harry's nedlåtande fras om Klockrikes framsteg i historien....Men glömde den när ogonblicket var inne -
Ännu en (gammal) - flygfilm. Otroligt dyrbar när den gjordes, inte bara i $$$, utan även människoliv -
Som här....
- där pilot och filmfotograf skulle hoppa i fallskärm. Men bara fotografen kom ur - piloten gick i backen och dog.....
Så nog var den realistisk värre......
Vilken?, Varjag
Ännu en (gammal) - flygfilm. Otroligt dyrbar när den gjordes, inte bara i $$$, utan även människoliv -
Så nog var den realistisk värre......
Vilken?, Varjag
Jag är galet osäker men var inte antalet förolyckade väldigt högt när Howard Hughes film Hells Angels spelades in?