Quiz: Movie quotes
Re: Quiz: Movie quotes
Tackar - då blir det en enkel fråga.
”Saigon...shit”
/ currahee
”Saigon...shit”
/ currahee
Ledtråd - hela citatet:
”Saigon... shit; I'm still only in Saigon... Every time I think I'm gonna wake up back in the jungle.”
/ currahee
”Saigon... shit; I'm still only in Saigon... Every time I think I'm gonna wake up back in the jungle.”
/ currahee
Filmen är ”Apocalypse Now”
Frågan är fri.
/ currahee
Frågan är fri.
/ currahee
Sorry Currahee, tänkte självklart på den men svarade inte.currahee skrev:Filmen är ”Apocalypse Now”
Frågan är fri.
/ currahee
Det här med film är ju inte alls min avdelning men, vad tusan.
We dont pay mooks!
?
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Mean streets!
Fick de nånsin reda på vad en mook är`?
(har inte sett hela filmen än, ligger på datorn för regnig dag)
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Nej, jag tror ingen vet vad ”mooks” betyder. Jag älskar hela den här scenen när dessa smågangstrar (Harvey Keitel, Robert de Niro bl.a.) fastnar i bråk på en bar, ja hela filmen är kanonbra! Om du inte sett det förut så njut!Torbjörn Holmgren skrev:Mean streets!
Torbjörn Holmgren till regissörsstolen – Varsågod!
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Tackar. Då skall vi se hur det är med bokintresset:
-Herr Kvällsvard!
-Det uttalas Kvällsva'ard
För knepigt? Vi tar den engelska versionen också:
-Mr Teatime!
-It's pronounced Te-a-tame.
Te som i bokstaven "T", bokstaven "a" som a:et i "Ah!", typ "struntprat", och tame med samma a som förut och hela som i "Tamejfan" och ta bort "jfan".
-Herr Kvällsvard!
-Det uttalas Kvällsva'ard
För knepigt? Vi tar den engelska versionen också:
-Mr Teatime!
-It's pronounced Te-a-tame.
Te som i bokstaven "T", bokstaven "a" som a:et i "Ah!", typ "struntprat", och tame med samma a som förut och hela som i "Tamejfan" och ta bort "jfan".
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
En utmaning alltså! Baserad på bok; det handlar om en riktig otäcking som vill kidnappa jultomten (eller motsvarande)
"Human beings make life so interesting. Do you know that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom? Life is such. "
Apropå Jack och bönstjälken: "And then Jack chopped down what was the world's last beanstalk, adding murder and ecological terrorism to the theft, enticement and trespass charges already mentioned, and all the giant's children didn't have a daddy any more. But he got away with it and lived happily ever after without so much as a guilty twinge about what he had done. Which proves that you can be excused just about anything if you're a hero, because no-one asks inconvenient questions."
Och djupast av filosofi, varför finns något?: "The philosopher Didactylos suggested an alternative hypothesis: "Things just happen. What the hell." "
"Human beings make life so interesting. Do you know that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom? Life is such. "
Apropå Jack och bönstjälken: "And then Jack chopped down what was the world's last beanstalk, adding murder and ecological terrorism to the theft, enticement and trespass charges already mentioned, and all the giant's children didn't have a daddy any more. But he got away with it and lived happily ever after without so much as a guilty twinge about what he had done. Which proves that you can be excused just about anything if you're a hero, because no-one asks inconvenient questions."
Och djupast av filosofi, varför finns något?: "The philosopher Didactylos suggested an alternative hypothesis: "Things just happen. What the hell." "
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Alltihop utspelar sig i en värld som flyter på en sköldpadda, på vilken fyra elefanter står; eller var det tvärtom?
Hogfather?, Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Visst är det hogfather. Terry Pratchett är inte min kopp te, men den där Teatime är ingen figur jag vill stöta på. Brrr...
Varjag tutar o kör!
Varjag tutar o kör!
Tack Torbjörn, en film från 1939 >
Alla dörrar och fönster är stängda.......Where's everyone gone?
This is no way to treat a harmless visitor..... fönster & dörrar öppnas och stadsborna kikar ut.....
?, Varjag
Alla dörrar och fönster är stängda.......Where's everyone gone?
This is no way to treat a harmless visitor..... fönster & dörrar öppnas och stadsborna kikar ut.....
?, Varjag
A war? Do you suppose he could be a, a spy?
Who's a spy? WHO'S A SPY?
THE GIANT ON THE BEACH!
, Varjag
Who's a spy? WHO'S A SPY?
THE GIANT ON THE BEACH!
Gullivers Resor är en amerikansk animerad film från 1939 som kom till under regi av Dave Fleischer och i produktion av Max Fleischer. Filmen hade premiär 22 december 1939 och är världens näst äldsta tecknade långfilm.
/ currahee
/ currahee
Och med det svaret blir currahee skyldig oss nästa fråga!, Varjag