Quiz: Movie quotes
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Re: Quiz: Movie quotes
Att det var en hårdkokt deckare var nog klart. Själv har jag varit bortrest och jobbat, därav legat lågt på forum. Har just upptäckt min nye favvoskådis och min nye favvo regissör. Bered er på dåliga filmer från mig ett tag framöver:
x: You know, maybe you're one smart cop. Maybe too smart for cop brotha. Maybe, just maybe, you're one sharp motherfucker.
y: That's a lot of maybes.
x: You know, maybe you're one smart cop. Maybe too smart for cop brotha. Maybe, just maybe, you're one sharp motherfucker.
y: That's a lot of maybes.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Nemesis, Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Rackarns. Ville ha fler citat. Men jag lovar er att det kommer mer från dagens Ed Wood. Vilka filmer denne Arthur Puyn kan göra! Actionrullar som är långsamma och tråkiga. Hur gör han?
Medans vi funderar på det, gör Varjag en savatespark till nästa fråga.
Medans vi funderar på det, gör Varjag en savatespark till nästa fråga.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Tack Torbjörn
På mitt fartyg är excellenta prestationer - standard, Standardprestationer - är underprestationer.
Och Underprestationer - får inte existera......!
?, Varjag
På mitt fartyg är excellenta prestationer - standard, Standardprestationer - är underprestationer.
Och Underprestationer - får inte existera......!
?, Varjag
Vilken annan?NIL skrev:Myteriet på Caine.
NIL håller kursen i nästa typhoon.....Varjag
Tack varjag.
Den här då (i fri översättning):
- "Alla dessa ögonblick kommer att gå förlorade likt tårar i regnet...dags att dö".
Den här då (i fri översättning):
- "Alla dessa ögonblick kommer att gå förlorade likt tårar i regnet...dags att dö".
Äh, det löser sig.
Blade Runner?, Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
NIL tar tid på sig...........
Visst är det Blade Runner, varjag tar befälet.
(jag ber om ursäkt för dröjesmålet)
(jag ber om ursäkt för dröjesmålet)
Äh, det löser sig.
Tack NIL
I bästa tradition (
) - lånar jag också lite Google-translate.....(filmen gjord 1953)
.......Lyssna nu, du behöver inte åka till nån speciella plats....Det är cornball stil. Du bara - åker.....
?, Varjag
I bästa tradition (
.......Lyssna nu, du behöver inte åka till nån speciella plats....Det är cornball stil. Du bara - åker.....
?, Varjag
.....I love you, Johnny. I've been looking in every ditch from Fresno to here hoping you was dead.......
Varjag
Varjag
.........
Enkelt - "Vild ungdom” tror jag var den svenska titeln, med Marlon Brando i huvudrollen (The Wild One). Filmen är från 1952 eller 1953.
På denna bild syns en ung Lee Marvin.
/ currahee
/ currahee
Du - vevar nästa rulle - Varjagcurrahee skrev:Enkelt - "Vild ungdom” tror jag var den svenska titeln, med Marlon Brando i huvudrollen (The Wild One). Filmen är från 1952 eller 1953.
/ currahee