Hearts of Iron
- Johan Elisson
- Medlem
- Wolfblitzer
- Medlem
- Mathias Forsberg
- Medlem
Man kollar hur mycket kol och/eller stål man har tillgång till... eftersom olja inte borde vara en problem. Men antagligen har du 100% dissent eftersom du anfallit en massa stater utan att ha CB...Slickepinnen skrev:men hur gör man så att inte alla ens fabriker som gör soldater ocj båtar försvinner, speöar som Mexico och tar över sydamerika men nu är mina fanriker nere på noll
/Forsberg
- Wolfblitzer
- Medlem
- Mathias Forsberg
- Medlem
- Wolfblitzer
- Medlem
- J. Björkman
- Medlem
- Kontakt:
- Johan Elisson
- Medlem
- Wolfblitzer
- Medlem
ja i EU2 så anföll de allierade med mig i spetsen (sVerige, Finland och USA) Frankrike samtidigt som halva franrika var i uppror och Savoy/Spanien anföll från söder.
så, USA/finland från Normandie. Spanien där nere till vänster. Svaoy nere till höger. Jag från nordöst och normandie, loycklitvis blev det 1819 innan Landet splittrades
så, USA/finland från Normandie. Spanien där nere till vänster. Svaoy nere till höger. Jag från nordöst och normandie, loycklitvis blev det 1819 innan Landet splittrades
- J. Björkman
- Medlem
- Kontakt:
Problemet med ett omoddat HoI är väl egentligen att ingen D-dag sker över huvudtaget. Jagh ar spelat mängder av spel som Tyskland utan att de allierade har inavderat Frankrike (eller någon anna na av mina provinser) med någon större styrka.
Det blir någon division här eller där, men inget inte ett par Panzer eller mech devisioner inte klarar av.
Lösningen på för enkla spel är, idag, att installera "A stony road" mod. Modden gör spelet många gånger svårare på flera plan. Bland annat finns det nu invasioner av Europa scriptat. Räkna med att så fort du DoW:ar Sovjet så börjar de allierade skicka divisioner till Europa. Gör du inget åt det så har du snart 20-50 divisioner i ryggen, och det är inte bra.
Ryssarna är inte heller någon pushover längre. TBP sker inte lika ofta och inte lika enkelt, ryssarna bygger mer och bättre enheter enheter. På det hela taget blir spelet mycket mycket roligare. Det finns också flera olika scenarion för att göra spelet välbalanserat och skoj för bägge allianserna. Dvs olika scenarion beroende på om du vill spela Axis eller allies.
Länk: http://217.18.70.66/
Det blir någon division här eller där, men inget inte ett par Panzer eller mech devisioner inte klarar av.
Lösningen på för enkla spel är, idag, att installera "A stony road" mod. Modden gör spelet många gånger svårare på flera plan. Bland annat finns det nu invasioner av Europa scriptat. Räkna med att så fort du DoW:ar Sovjet så börjar de allierade skicka divisioner till Europa. Gör du inget åt det så har du snart 20-50 divisioner i ryggen, och det är inte bra.
Ryssarna är inte heller någon pushover längre. TBP sker inte lika ofta och inte lika enkelt, ryssarna bygger mer och bättre enheter enheter. På det hela taget blir spelet mycket mycket roligare. Det finns också flera olika scenarion för att göra spelet välbalanserat och skoj för bägge allianserna. Dvs olika scenarion beroende på om du vill spela Axis eller allies.
Länk: http://217.18.70.66/