Vad kul att det börjar lossna med svenska Command-scenarion

Jag testade
In the calmest waters swim the ugliest fish (1985) för någon vecka sedan och det var riktigt kul. Själv är jag nästan färdig med ett Midvintermörker(2012)-scenario.
Jag har mycket riktigt arbetat med att få med det svenska perspektivet, men även om mycket är gjort så är det en del som återstår. Övriga i gruppen har inte alltid insett värdet av utveckling för att hantera svenska speciallösningar men ju fler som efterfrågar detta desto fortare kommer det att implementeras. För att efterfråga utveckling så är det bara att starta en tråd på Matrix forum eller lägga till en databasbeställning i rätt tråd. Poängtera i sådana fall att det behövs för ett scenario du arbetar med. Det som saknas är åtminstone:
- Kontrollerbara mineringar (det som finns idag är mer av platshållare)
- Hjälpminfartyg (isbrytare, sjömätare, färjor)
- HMS Visby/Sundsvall (mitt fel - jag fick inte med att beställa dessa i kopiering från den äldre databasen)
- Minsvepare
- HMS Carlskrona
Om du är intresserad av läget 1980 tycker jag att du ska ta en titt på svenska radarstationer som kom i senaste versionen
En helt fantastisk möjlighet är
Joint Command har utvecklats av
Baloogan. Då går det alltså att spela mot en annan spelare genom att man kommer överens om hur lång tid varje spelare ska spela. Detta gör det otroligt mycket lättare att göra scenarion när man inte behöver få AI-sidan att agera och reagera smart.