Quiz: Movie quotes
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Re: Quiz: Movie quotes
Gränsfall, då jag ej klippte filmen. Nåja, tack i alla fall och annan genre:
"Skjut aldrig fler än fem skott. Då har du alltid en i reserv"....
"Räkna alltid. Du måste räkna dina steg. Du måste räkna dina skott. Dina egna och den andres. Räkna Chico! Sluta aldrig räkna. Räkna minuterna. Ingen kan hålla i en pistol mer än tre minuter utan att hans hand börjar skaka. Om din hand börjar skaka är du slut... Räkna Chico, sluta aldrig räkna. Om din motståndare tar ett steg och stannar är han rädd. Om han tar två är han obeslutsam. Om han tar tre är han redo att döda dig"
Hint: han kallas Chico av den andre men heter något annat.
"Skjut aldrig fler än fem skott. Då har du alltid en i reserv"....
"Räkna alltid. Du måste räkna dina steg. Du måste räkna dina skott. Dina egna och den andres. Räkna Chico! Sluta aldrig räkna. Räkna minuterna. Ingen kan hålla i en pistol mer än tre minuter utan att hans hand börjar skaka. Om din hand börjar skaka är du slut... Räkna Chico, sluta aldrig räkna. Om din motståndare tar ett steg och stannar är han rädd. Om han tar två är han obeslutsam. Om han tar tre är han redo att döda dig"
Hint: han kallas Chico av den andre men heter något annat.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Genren associerar till en viss maträtt...
Titel är en ripoff; man gjorde en lerig framgångsrik film; vips gjordes N till för att kapitalisera på namnet
Titel är en ripoff; man gjorde en lerig framgångsrik film; vips gjordes N till för att kapitalisera på namnet
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Kan väl inte vara annat än en spaghettiwestern som söks. Frågan är då vilken?
Första skottet av fem blir ut i mörkret: Johnny Yuma, från 1966.
Första skottet av fem blir ut i mörkret: Johnny Yuma, från 1966.
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Nix. Ehuru titeln också är ett namn.
Trinity?
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Nix.Nimrod-S skrev:Trinity?
Kodordet var alltså "lerig.
Mer än trettio uppföljare som kapitaliserade på namnet; endast en officiell uppföljare med huvudperson och regissör. Mycket våldsam för sin tid.
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
-Pancho, you idiot, you didn't have to kill him, did ya?!
-I'm sorry sir. But all my life, I've searched for gold. And this man is full of it.
-I'm sorry sir. But all my life, I've searched for gold. And this man is full of it.
Django?
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Helt rätt. Visserligen finns trettioen uppföljare att välja mellan, men jag tycker svaret räcker - om alla är överens om att det inte är ettan; som faktiskt är helt OK. Det var Django, kill (If you live, shoot!) (1967). Nimrod går vidare.
Tack.
"Mmmmmm, Juicy Fruit"
"Mmmmmm, Juicy Fruit"
Men den här kan ni väl?????Nimrod-S skrev:Tack.
"Mmmmmm, Juicy Fruit"
Han säger inget under hela filmen, alla tror han är stum, och sen kommer det till slut: - Mmmmmm, Juicy Fruit!
Nimrod-S skrev:Men den här kan ni väl?????Nimrod-S skrev:Tack.
"Mmmmmm, Juicy Fruit"
Han säger inget under hela filmen, alla tror han är stum, och sen kommer det till slut: - Mmmmmm, Juicy Fruit!
Gökboet såklart!
Rätt!Anhedoni skrev:Nimrod-S skrev:Men den här kan ni väl?????Nimrod-S skrev:Tack.
"Mmmmmm, Juicy Fruit"
Gökboet såklart!
och
Nimrod-S skrev:Rätt!Anhedoni skrev:Nimrod-S skrev:Men den här kan ni väl?????Nimrod-S skrev:Tack.
"Mmmmmm, Juicy Fruit"
Gökboet såklart!
och
Åh, tackar ödmjukast
Då inleder jag forumkarriären med nästa citat:
– Vem beställde en med grön paprika? Var det du? Måste ha varit. Ansjovis, korv, svamp, vitlök och grön paprika.
– Du glömde kokosnöten.
Regissören är även prosaförfattare som nu är aktuell med en novellsamling översatt till svenska.Anhedoni skrev:
Åh, tackar ödmjukast![]()
Då inleder jag forumkarriären med nästa citat:
– Vem beställde en med grön paprika? Var det du? Måste ha varit. Ansjovis, korv, svamp, vitlök och grön paprika.
– Du glömde kokosnöten.