Ny AAR

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
svartekaptenen
Medlem

Ny AAR

Inlägg av svartekaptenen » 18 april 2011, 22:31

Jag funderar på att dra igen en ny AAR om ni är intresserade, jag har 3 spel att välja
mellan, HOI 2 Armageddon, Empire total war eller Victoria 2, vilket tycker ni jag skall ta?
Förslag emottages tacksamt. När ni lägger förslag förslå också länder.

Användarvisningsbild
koroshiya
Stödjande medlem 2021

Re: Ny AAR

Inlägg av koroshiya » 21 april 2011, 09:51

Armageddon har jag testat men tyckte det var för plottrigt så det vill jag inte föreslå. ETW har jag hört en del inte så bra saker om, så inte det heller. Victoria 2 då, spela Sardinien och se hur mycket Mare Nostrum du kan fixa till :D

Användarvisningsbild
medundersåte
Medlem

Inlägg av medundersåte » 21 april 2011, 21:19

Mitt förslag är Empire, det är mitt favoritspel. Osmanska riket vore kul, det finns många olika sätt att spela dem på och det skulle vara mycket intressant att jämföra med hur jag själv brukar göra.

LasseMaja
Redaktör emeritus

Inlägg av LasseMaja » 22 april 2011, 19:31

Röstar också för Empire. En sjönation kan vara intressant tycker jag.

svartekaptenen
Medlem

Inlägg av svartekaptenen » 23 april 2011, 13:28

LasseMaja skrev:Röstar också för Empire. En sjönation kan vara intressant tycker jag.
jaha det lutar åt Empire då, man kan i princip skapa en sjönation av vilket land som helst, nu senast
spelade jag Preussen och då hade jag följande fartyg. hemmaflottan 10 linjeskepp, 2 fregatter och en
ångbåt, medelhavseskadern bestod av 5 linjeskepp, Indiska stationen hade 1 linjeskepp, 3 fregatter och
2 briggar, Amerikanska stationen bestod av 2 briggar och en korvett., skall försöka klura ut hur man tar
bilder bara. Den Preussiska republiken var hatad av nästan varje annan stat, ett undantag var Holland
som jag var allierad med under nästan hela spelet. en kul grej var att jag upptäckte att Fransmännen försökte
ändra religionen i Holland som mest var där 7 präster som stod och viftade med sina biblar, jag skickade
givetvis in mina agenter då som likviderade prästerna på löpande band hehe.

Skriv svar