Nej men det är inte jag menar heller. Menar att man ska vara stålt över att man försvarar sitt land mot inkläktare..LEW skrev:Hej Newt,
Det handlade om att vara stolt över att vara en soldat. Jag gör en hel del saker som jag inte är speciellt stolt över. Jag har ett yrke just nu som jag inte har anledning att vara stolt över. Vad jag är stolt över är de saker jag gör för att förbättra mina släktingars och vänners liv.
Om jag vore soldat vad har jag att vara stolt över. Att jag kan döda folk effektivt???
Vad jobbar du med föresten? *nyfis*
Militärer. hmm gjort värnplikten själv o häftiga är väl inte något jag skulle vilja säja.. Men samtidigt så låg jag inte på något mer "seriöst" ställe.. Mest löjl faktiskt.. Dock som får en ordentlig utbildning har ju nytta av den senare i livet..LEW skrev: Nå, vad är din åsikt. Militärer är häftiga, vi ska inte anstränga oss för att förbättra världen, vi kan inte ha tillräkligt med soldater, man kan vara stolt över att döda folk????
Men häftiga ... nja.. nyttia .. absolut..
Nu tycker jag väl att blir det en väpnad konflikt så har inte sveirge så mycket att säja till om ändå...LEW skrev: Jag är gärna lite naiv om det har till följd att jag söker efter lösningar som inte kräver en militär insats. Jag tror också att det är vad sverige har gjort de sista hundra åren.
LEW
/sabina