Nycklar till himlen

varjag
Saknad medlem †

Re: Nycklar till himlen

Inlägg av varjag » 23 maj 2010, 23:35

ant skrev:i en bok som jag har nämner en iranier att hon hadde et barn men himla nycklar
Vad är bokens titel och vem är författaren?, Varjag

ant
Ny medlem

Inlägg av ant » 27 maj 2010, 16:17

cp tangentbord persepolis

Shompola
Medlem

Inlägg av Shompola » 29 maj 2010, 14:44

Att barn rekryterades till kriget är väl dokumenterat med vittnen, bilder och videon. Just nycklarna som sagt verkar faktist vara propaganda.

Serietidningen Persepolis tycker jag är ganska svag källa i just detta fall. Den är mer en skönlitteraturverk än dokumentär, även om den beskriver en då flickas erfarenhet av landet under shahen och sen islamiska republiken.

Shompola
Medlem

Inlägg av Shompola » 29 maj 2010, 14:45

NIL skrev:
Hans skrev:@Varjag,

Jag försvarar på intet sätt regimen och användandet av barnsoldater, lika lite som de perser som uttalat sig och som jag pratat med, men just själva plastnycklarna verkar i min värld vara ett påhitt.

MVH

Hans
J-a terroristkramare, snart kommer du väl och försvarar att Kosovo-Libaneserna kommer hit och tar våra tjejer och våra jobb!
hah! varjag i ett nötskal.

varjag
Saknad medlem †

Inlägg av varjag » 29 maj 2010, 22:41

NIL skrev:
Hans skrev:@Varjag,

Jag försvarar på intet sätt regimen och användandet av barnsoldater, lika lite som de perser som uttalat sig och som jag pratat med, men just själva plastnycklarna verkar i min värld vara ett påhitt.

MVH

Hans
J-a terroristkramare, snart kommer du väl och försvarar att Kosovo-Libaneserna kommer hit och tar våra tjejer och våra jobb!
Ähum....det - får nog tillskrivas vår man i Bryssel..... :D muttar varjag från sitt nötskal

Skriv svar