Vad är bokens titel och vem är författaren?, Varjagant skrev:i en bok som jag har nämner en iranier att hon hadde et barn men himla nycklar
Nycklar till himlen
Re: Nycklar till himlen
cp tangentbord persepolis
Att barn rekryterades till kriget är väl dokumenterat med vittnen, bilder och videon. Just nycklarna som sagt verkar faktist vara propaganda.
Serietidningen Persepolis tycker jag är ganska svag källa i just detta fall. Den är mer en skönlitteraturverk än dokumentär, även om den beskriver en då flickas erfarenhet av landet under shahen och sen islamiska republiken.
Serietidningen Persepolis tycker jag är ganska svag källa i just detta fall. Den är mer en skönlitteraturverk än dokumentär, även om den beskriver en då flickas erfarenhet av landet under shahen och sen islamiska republiken.
hah! varjag i ett nötskal.NIL skrev:J-a terroristkramare, snart kommer du väl och försvarar att Kosovo-Libaneserna kommer hit och tar våra tjejer och våra jobb!Hans skrev:@Varjag,
Jag försvarar på intet sätt regimen och användandet av barnsoldater, lika lite som de perser som uttalat sig och som jag pratat med, men just själva plastnycklarna verkar i min värld vara ett påhitt.
MVH
Hans
Ähum....det - får nog tillskrivas vår man i Bryssel.....NIL skrev:J-a terroristkramare, snart kommer du väl och försvarar att Kosovo-Libaneserna kommer hit och tar våra tjejer och våra jobb!Hans skrev:@Varjag,
Jag försvarar på intet sätt regimen och användandet av barnsoldater, lika lite som de perser som uttalat sig och som jag pratat med, men just själva plastnycklarna verkar i min värld vara ett påhitt.
MVH
Hans