Varför håller rappare pickan på sne?

Skriv svar
Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021

Varför håller rappare pickan på sne?

Inlägg av sonderling » 15 december 2009, 15:00

Jo för att det ser tuft ut i Hollywood filmer och skådespelarens ansikte syns bättre i närbild.

Nättidningen Slate förklarar, vad jag själv alltid undrat. http://www.slate.com/id/2238560/

Ett varningensord dock, pistolen kan få eldavbrott och du peppras ner av aina.

Sonderling

Användarvisningsbild
leifhh
Medlem
Kontakt:

Re: Varför håller rappare pickan på sne?

Inlägg av leifhh » 15 december 2009, 15:29

sonderling skrev: Ett varningensord dock, pistolen kan få eldavbrott och du peppras ner av aina.
Jag hörde/läste någon stans, vet inte om det var i en fackbok, en deckare eller via film, att andelen skadeskjutningar ökat och mängden dödsskjutningar minskat sedan verklighetens gangstrar tagit efter denna puckat okontrollerade skjutstil.

Användarvisningsbild
Korpen
Medlem

Inlägg av Korpen » 29 december 2009, 10:41

leifhh skrev:
sonderling skrev: Ett varningensord dock, pistolen kan få eldavbrott och du peppras ner av aina.
Jag hörde/läste någon stans, vet inte om det var i en fackbok, en deckare eller via film, att andelen skadeskjutningar ökat och mängden dödsskjutningar minskat sedan verklighetens gangstrar tagit efter denna puckat okontrollerade skjutstil.
Det nämns i "Gomorra" av Roberto Saviano.

Användarvisningsbild
Wooster
Medlem

Inlägg av Wooster » 29 december 2009, 17:06

leifhh skrev:Jag hörde/läste någon stans, vet inte om det var i en fackbok, en deckare eller via film, att andelen skadeskjutningar ökat och mängden dödsskjutningar minskat sedan verklighetens gangstrar tagit efter denna puckat okontrollerade skjutstil.
Det förutsätter å andra sidan att "gangstern" alltid är ute efter att döda sitt offer. Det kan ju lika gärna handla om att man faktiskt gått från att vilja döda till att vilja skada. Förutom att en dödsskjutning renderar såväl större polisinsats som högre straff om man åker dit så kan ju en död person till exempel aldrig återbetala skulden eller börja betala skyddspengar till maffian. Det kan däremot en person som blivit skjuten och skadad.

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2026

Inlägg av Hans » 29 december 2009, 18:02

Jag var först med att undra :lol:

http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=43437

MVH

Hans

Skriv svar