Jo för att det ser tuft ut i Hollywood filmer och skådespelarens ansikte syns bättre i närbild.
Nättidningen Slate förklarar, vad jag själv alltid undrat. http://www.slate.com/id/2238560/
Ett varningensord dock, pistolen kan få eldavbrott och du peppras ner av aina.
Sonderling
Varför håller rappare pickan på sne?
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Re: Varför håller rappare pickan på sne?
Jag hörde/läste någon stans, vet inte om det var i en fackbok, en deckare eller via film, att andelen skadeskjutningar ökat och mängden dödsskjutningar minskat sedan verklighetens gangstrar tagit efter denna puckat okontrollerade skjutstil.sonderling skrev: Ett varningensord dock, pistolen kan få eldavbrott och du peppras ner av aina.
Det nämns i "Gomorra" av Roberto Saviano.leifhh skrev:Jag hörde/läste någon stans, vet inte om det var i en fackbok, en deckare eller via film, att andelen skadeskjutningar ökat och mängden dödsskjutningar minskat sedan verklighetens gangstrar tagit efter denna puckat okontrollerade skjutstil.sonderling skrev: Ett varningensord dock, pistolen kan få eldavbrott och du peppras ner av aina.
Det förutsätter å andra sidan att "gangstern" alltid är ute efter att döda sitt offer. Det kan ju lika gärna handla om att man faktiskt gått från att vilja döda till att vilja skada. Förutom att en dödsskjutning renderar såväl större polisinsats som högre straff om man åker dit så kan ju en död person till exempel aldrig återbetala skulden eller börja betala skyddspengar till maffian. Det kan däremot en person som blivit skjuten och skadad.leifhh skrev:Jag hörde/läste någon stans, vet inte om det var i en fackbok, en deckare eller via film, att andelen skadeskjutningar ökat och mängden dödsskjutningar minskat sedan verklighetens gangstrar tagit efter denna puckat okontrollerade skjutstil.