Nya PEK:en

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus

Re: Nya PEK:en

Inlägg av MD650 » 8 september 2009, 17:12

Krook skrev: Att man ibland då tvingas visa mer målyta kompenseras av bättre verkan från din sida, enligt dem.

.
Har man provat på att köra dubbelsidigt med färgam i SIB så väljer jag att visa så liten målyta som möjligt.
:)

Användarvisningsbild
larsleo
Medlem

Inlägg av larsleo » 8 september 2009, 19:49

Min erfarenhet av FX-amm var att skador på händer var relativt vanliga..ofta var det bara de som syntes samt att de är i vägen för "målområdet" på fientliga personer.. bara en liten reflextion

Sen ang att inte byta axel så..så även då det kördes FX så bytte då jag inte axel såvida jag inte skulle posta åt något håll och fel axel var bättre..eller då jag skulle understödja över en korsning motsv..

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus

Inlägg av MD650 » 8 september 2009, 21:57

Min erfarenhet av FX-amm var att skador på händer var relativt vanliga..ofta var det bara de som syntes samt att de är i vägen för "målområdet" på fientliga personer.. bara en liten reflextion
Samma erfarenhet.

Sen ang att inte byta axel så..så även då det kördes FX så bytte då jag inte axel såvida jag inte skulle posta åt något håll och fel axel var bättre..eller då jag skulle understödja över en korsning motsv
Och det är precis det jag menar . Stark axel är bäst men ibland måste man använda svag axel.
:)

Användarvisningsbild
A9-pjäsmannen
Medlem

Inlägg av A9-pjäsmannen » 9 september 2009, 11:35

Får jag sy fast min pek märke från lumpen tiden på min M90 uniform som jag har i Hemvärnet??
Infanteriet skjuter Strix
Artilleriet skjuter Strax

Krook
Medlem

Inlägg av Krook » 9 september 2009, 13:27

PEK-märket är främst för värnpliktiga under grundutbildning och syftet med märket var att stimulera fram en vilja att bli bra skytt hos den värnpliktige.
Märket är avsett att bäras av personal som genomgår GU eller arbetar med GU och nyligen gjort skjutningar som berättigar märkets bärande.

Så svaret är egentligen nej men det förekommer att det används, kanske lokala avsteg?

Skriv svar