Michael Jackson

Användarvisningsbild
Figaro
Medlem

Re: Michael Jackson

Inlägg av Figaro » 1 juli 2009, 13:15

Blixten skrev:Jag har alltid tänkt på MJ som den förste artisten med svart hudfärg som inte var "den svarte tonårsidolen" utan "tonårsidolen". Eller finns det något tidigare exempel?
Jimi Hendrix var väl alltid mer "gitarrgud" än "svart"?

Användarvisningsbild
lampros
Medlem

Inlägg av lampros » 1 juli 2009, 13:27

Jacksonlegender:

- han ska ha velat åka till månen på riktigt, för att iförd rymddräkt kunna göra sin MOONWALK där på månens yta

- på 80-talet lät han genom sin pressagent sprida ut, att han sov i ett syrgastält för att inte åldras så mycket (se där en myt han medvetet lanserade; att den bidrog till att göra honom känd som WACKO JACKO tänkte han inte på)

- han började plastikoperera sig för att slippa påminnas om sin far, som han hatade. När han såg sig i spegeln såg han bokstavligt talat sin far, han var lik honom; om han däremot på olika sätt tog bort de afrikanska dragen skulle han slippa detta memento
Senast redigerad av 1 lampros, redigerad totalt 1 gånger.

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021

Inlägg av sonderling » 1 juli 2009, 13:30

Jo jag tänkte också på min gamla idol Jimi Hendrix men jag håller nog ändå med om analysen
inte var "den svarte tonårsidolen" utan "tonårsidolen".
Tack Lampos förresten. Ja var det inte så att MTV betalats för att nämna "King of pop" i tid och otid. Och jo Hexmaster vi vet att du inte gillar skrönor och myter (eller så är det det du gör ju :D ) men detta borde väl gå att kolla upp eller?

Sonderling

Användarvisningsbild
lampros
Medlem

Inlägg av lampros » 1 juli 2009, 13:50

För övrigt kan man ju spekulera i sambandet plastikoperationer - död.

Att söva sig med narkos upprepade gånger, som Jacko måste ha gjort inför alla sina plastikingrepp, sägs nämligen inte vara bra för hälsan. Drogbruk/smärtstillande osv på det, ja det kan inte vara nyttigt.

frejs väpnare
Medlem

Inlägg av frejs väpnare » 1 juli 2009, 16:24

varjag skrev:Jag tycker vi bör trappa ned detta till vad det verkligen är - MASSHYSTERI!

Samma som hände när Elvis och Princess Diana dog - och hysteriska massor - brister ut i hysteriska manifestationer...
Betyder ingenting - för nu cirklar advokatmaffians asgamar över liket - och innan dom har 'kalasat färdigt på aset' kommer mycket nytt fram som reducerar ikonen - till den människa han verkligen var, Varjag
Optimist.
Den människa han verkligen var kommer att, för evigt, begravas av cyniska journalister och mediaägare, advokat-maffian, gråtande hysteriker till"fans" - och samlare av roliga anekdoter om honom :)

Användarvisningsbild
Blixten
Stödjande medlem 2023

Inlägg av Blixten » 1 juli 2009, 16:37

sonderling skrev:
Quiz-fråga: Vad är kopplingen mellan 80-talshårdrock och MJ?
Öhh...nitarna äh inte vet jag :oops:
Rätt svar är att Eddie van Halen gjorde gitarrsolot på Beat it. (Såklart!)

Detta är ganska speciellt, soul-stjärnan MJ tar hjälp av tidens ikon inom den blekvitaste av genrer.

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 1 juli 2009, 16:41

Är det någon som vet när skämtet "MJ är den förste som har gått från att vara en svart pojke till en vit flicka" började användas?

Användarvisningsbild
lampros
Medlem

Inlägg av lampros » 2 juli 2009, 08:19

lampros skrev:- han började plastikoperera sig för att slippa påminnas om sin far, som han hatade. När han såg sig i spegeln såg han bokstavligt talat sin far, han var lik honom; om han däremot på olika sätt tog bort de afrikanska dragen skulle han slippa detta memento
Ett INDICIUM (om än inte bevis) på att han hatade fadern är att denne blev arvlös. Detta upgavs häromdagen då testamentet blev offentligt.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 2 juli 2009, 08:37

Att Jackson d.ä. höll ett mycket hårt regemente är belagt; "He grimaced when speaking of his childhood abuse at the hands of his father".

Användarvisningsbild
lampros
Medlem

Inlägg av lampros » 3 juli 2009, 06:43

Blixten skrev:
sonderling skrev:
Quiz-fråga: Vad är kopplingen mellan 80-talshårdrock och MJ?
Öhh...nitarna äh inte vet jag :oops:
Rätt svar är att Eddie van Halen gjorde gitarrsolot på Beat it. (Såklart!)

Detta är ganska speciellt, soul-stjärnan MJ tar hjälp av tidens ikon inom den blekvitaste av genrer.
Vem gjorde gitarrsolot på "Dirty Diana" då? Det var också väldigt METAL om man säger.

Användarvisningsbild
Figaro
Medlem

Inlägg av Figaro » 3 juli 2009, 15:00

lampros skrev:Vem gjorde gitarrsolot på "Dirty Diana" då? Det var också väldigt METAL om man säger.
Steve Stevens, som till vardags spelar med Billy Idol.

Användarvisningsbild
lampros
Medlem

Inlägg av lampros » 4 juli 2009, 08:03

Figaro skrev:
lampros skrev:Vem gjorde gitarrsolot på "Dirty Diana" då? Det var också väldigt METAL om man säger.
Steve Stevens, som till vardags spelar med Billy Idol.
Tack.

Användarvisningsbild
Perra
Medlem

Inlägg av Perra » 13 juli 2009, 01:19

lampros skrev: - han började plastikoperera sig för att slippa påminnas om sin far, som han hatade. När han såg sig i spegeln såg han bokstavligt talat sin far, han var lik honom; om han däremot på olika sätt tog bort de afrikanska dragen skulle han slippa detta memento
Om det med detta syftas på näsan så stämmer det säkert. Däremot tror jag inte på snacket om att han skulle bleka huden på nåt vänster, det var sannolikt den där hudsjukdomen vitilgo som ställde till det. Sedan försökte han väl sminka över ojämheterna varpå det hela blev ännu vitare...har jag läst och hört.

Masshysteri eller inte, kanske, men en större musikstjärna har nog inte vandrat på jorden. Kan inte komma på nån som behärskade så många olika konster. En hel rad musikstilar, dansen, innovationerna (musikvideorna), låtskrivande som skapar otaliga hits, scenframträdandena under konserter som var något i hästväg, för att inte tala om pr och hipe...vilket uppenbarligen blev så mycket att det gick överstyr. Att vara perfektionist lär väl inte vara nån dröm för psyket antar jag. Dessutom, ovanpå allt det där andra, så hade han ett väldigt fint och idealiskt budskap i många av låtarna, inte minst "Man in the mirror" och "We are the world".

Skriv svar