Själv läser jag Johan III. En biografi av Lars Ericson.
Vad läser du just nu?
-
Wavy Gravy
- Medlem
Re: Vad läser du just nu?
Han kanske läser dessa för barnen.
Jag läser Johan III. En biografi av Lars Ericson
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Har fixat en 1-månadsabonemang på allfootballers.com och passar på att titta o läsa igenom detta digra material nu. Denna databas innehåller samtliga spelare i den engelska ligan sedan starten 1888 så det är hel del.
Stefan
Stefan
-
Torbjörn J
- Medlem
Finska kriget 1808-1809 av Martin Hårdstedt.
De välvilliga av Jonathan Littell
Ömsom bra, ömsom något omständig.
Ömsom bra, ömsom något omständig.
Herman Lindqvists Madame Pompadour. Som sämst är det en sorts historisk version av Svensk Damtidning, som bäst är det inte mycket bättre.
Det där var en hyggligt bra beskrivning av det mesta av Lindqvists historiska verkHexmaster skrev:Herman Lindqvists Madame Pompadour. Som sämst är det en sorts historisk version av Svensk Damtidning, som bäst är det inte mycket bättre.
-
Krappfiskarn
- Medlem
Precis börjat på första boken av Bell Beakers today.
Blogg
Uppdaterad 9/11/2010
Uppdaterad 9/11/2010
- dahnielson
- Medlem
- Kontakt:
Vad är den boken tänkt att vara? Såg den på Åhlens sorterad under skönlitteratur.Hexmaster skrev:Herman Lindqvists Madame Pompadour. Som sämst är det en sorts historisk version av Svensk Damtidning, som bäst är det inte mycket bättre.
Själv läser jag nu Liunga. Kaupinga : Kulturhistoria och arkeologi i Linköpingsbygden, Diocesis Lincopensis II : Medeltida internationella influenser samt Urban Diversity : Archaeology in the Swedish Province of Östergötland.
Anders Dahnielson
http://sv.dahnielson.com
http://sv.dahnielson.com
!?dahnielson skrev:Vad är den boken tänkt att vara? Såg den på Åhlens sorterad under skönlitteratur.Hexmaster skrev:Herman Lindqvists Madame Pompadour. Som sämst är det en sorts historisk version av Svensk Damtidning, som bäst är det inte mycket bättre.
Har börjat jobba mig igenom "The 12th SS - The History of the Hitler Youth Panzer Division" av Hubert Meyer. Två "stor-pocket" om ca 600 sidor vardera. Helt smockat med information från det att förbandet skapades fram till krigsslutet. Jag har fullt upp i sommar.
Nappade på författarens namn, angives det något släktskap med Kurt Meyer?
Äh, det löser sig.
Inte vad jag vet men står det något om ev. släktskap hör jag av mig. Hubert Meyer skrev boken i sin roll av överlevande officerare och förbandets historie-skrivare. Eller, som det står på baksidan, "served in various units before becoming chief of staff of the 12th SS in 1943, a position he held for the war's duration."
Det verkar inte så.NIL skrev:Nappade på författarens namn, angives det något släktskap med Kurt Meyer?
http://en.wikipedia.org/wiki/Kurt_Meyer_(Panzermeyer)
http://en.wikipedia.org/wiki/Hubert_Meyer
Hubert Meyer har inga släktband med Kurt Meyer. Deras gemensamma nämnare är att de tjänstgjorde i samma divsioner under kriget (LAH & HJ) samt innehade höga poster inom HIAG.
spoony: Du har en mycket intressant och spännande läsning framför dig!
/PK
spoony: Du har en mycket intressant och spännande läsning framför dig!
/PK