Quiz: Militär utrustning
Re: Quiz: militär utrustning genom tiderna
Äsch...
Jag trodde den här frågan skulle överleva lite längre.
Hans har alldeles rätt i att det är en Iransk DIA G3. En ombyggd HK G3A3:a. Om den delades ut till trupp vet jag ej.
Frågan går vidare till Hans.
Jag trodde den här frågan skulle överleva lite längre.
Hans har alldeles rätt i att det är en Iransk DIA G3. En ombyggd HK G3A3:a. Om den delades ut till trupp vet jag ej.
Frågan går vidare till Hans.
1) Du är inte den första eller den sista som har trott det
2) Trupp, vet ej.
3) Enklare, vad är detta?
MVH
Hans
2) Trupp, vet ej.
3) Enklare, vad är detta?
MVH
Hans
- Bilagor
-
- fyra.JPG (58.15 KiB) Visad 896 gånger
Det är väl en rysk "eldkastargranatgevär"??????

Vodka och saltgurka ingår inte.MD650 skrev:Det är väl en rysk "eldkastargranatgevär"??????
MVH
Hans
Amerikanskt raketgevär för att skicka iväg napalm har jag för mig. M202 någonting.
Hamburgare och Bourbon ingår, Vargas eldar vidare.
MVH
Hans
MVH
Hans
Tack tack.
Jag tycker att insidan är viktig. Vilket företag är skyldig till detta vapen och vad är vapnets beteckning?
Jag tycker att insidan är viktig. Vilket företag är skyldig till detta vapen och vad är vapnets beteckning?
- Bilagor
-
- Gunsmith Cats favorit.jpg (170.15 KiB) Visad 858 gånger
Beretta 92 FS?

Gissar paa en tjeckisk CZ - eller 'clone' darav. Men modellerna och 'clones' ar maanga saa jag har inget precist svar.....Varjag
Ja. Varjag:en har rätt med land och tillverkare. Jag borde ha insett att den kompakta CZ75D:en saknar en del utav vad CZ75:ans karakteriserande utseende såsom den block/pyramidliknande manteln på vapnet.
Varjag:en kanske till och med och skjutit och hölstrat vapnet vid något tillfälle. Frågan går till Varjag.
Varjag:en kanske till och med och skjutit och hölstrat vapnet vid något tillfälle. Frågan går till Varjag.
Tack Vargas, jag har givetvis skjutit med CZ75 'originalmodellen' - (men aldrig med 75D). Daa jag tavlade i 'major caliber-klassen' i IPSC och 9mm klassades som 'minor' var jag inte intresserad av CZ. Colt .45 Auto, var min favorit.Vargas skrev:Ja. Varjag:en har rätt med land och tillverkare. Jag borde ha insett att den kompakta CZ75D:en saknar en del utav vad CZ75:ans karakteriserande utseende såsom den block/pyramidliknande manteln på vapnet.
Jag anvande en kort tid ocksaa Colt .38 Super Auto - men det var svaart att ladda upp ammunition som klassade in over 'major-strecket'. Aaterkommer med fraaga, Varjag
OK nasta; det har varit lite tjockt med 'puffror' saa vi byter till lufthavet - vad ar detta for en elegant flygmaskin?, Varjag
- Bilagor
-
- shoulderwing.jpg (26.94 KiB) Visad 819 gånger
Hmmm, jag som tyckte jag var säker på Beretta.....Vargas skrev:Ja. Varjag:en har rätt med land och tillverkare. Jag borde ha insett att den kompakta CZ75D:en saknar en del utav vad CZ75:ans karakteriserande utseende såsom den block/pyramidliknande manteln på vapnet.
-Hmmm, jag som tyckte jag var säker på Beretta.....
Tva saker, identifierar alltid en Beretta MD, dom modernare har alltid tvaa skruvar i varje kolvplatta....och manteln har en elegant insvangning fraan full bredd till pipans mynning. Dessutom ar manteln alltid oppen mellan oket vid mynningen och kammaren. Saa har alla Berettor sett ut, mer eller mindre - sedan 1915
- Bilagor
-
- Beretta Modelo 1915.jpg (28.58 KiB) Visad 356 gånger
-
- beretta92.gif (69.67 KiB) Visad 356 gånger
Det var magspärren och räfflingen framför varbygeln som lurade mig.......
Tack för tipset!

Tack för tipset!