^^Rome total war^^

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
blizzard
Medlem

Inlägg av blizzard » 25 april 2007, 02:35

Barbarian invasion är nu installerad på burken. Fungerar mkt bra med nytt grafikkort. Drog igång Sassniderna (stavning) och det kändes som en lätt fraktion att spela (på medel) Drog igång en väst rom efter det.. haha, herre jevlar.. där var det inte ordning på torpet. Börjar med lite pengar.. "varenda" stad är missnöjd. Har inte spelat så många drag än men det verkar vara en bra (dvs svår) fraktion att spela. Har rivit varenda tempel och börjat ersätta de med kyrkor (troligtvis ett stort misstag) "Deporterat" varenda "hedna guvenör" för att inte skapa missnöje. Satsar på kristendomen från turn 1. Ska sikta på att skaffa ett "säkert" område (italien) och inte bry mig om resten i början. När jag blivit starkare blir det att gå till motattack.

Användarvisningsbild
JaGeR
Medlem

Inlägg av JaGeR » 19 oktober 2007, 22:58

Hej här är ett bra mod för rome tw Europa babarrom Nyaste :D :D EBv1.0http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=93132
riktigt svårt
värd att prövA :D

Användarvisningsbild
Tybalt
Medlem

Inlägg av Tybalt » 20 december 2007, 22:22

blizzard skrev:Kan ngn tipsa om ngn bra Mod till Barbarian invasion? Finns det en realism variant på barbarian invasion?
Bättre sent än aldrig...

Testa "Invasio Barbarorum" som du finner här.

Det är en mod som startar år 410, precis som visigoterna står redo att plundra Rom. Det finns flera olika scripts att välja på och alla fraktioner är spelbara. Välj att försöka försvara Västrom mot franker, burgunder, alemanner, vandaler, langobarder, visigoter och det galliska utbrytarriket under Constantinus III. Eller spela som Östrom och försvara Balkan, Grekland och Thrakien mot ostrogoter och hunner, för att inte tala om i öst där man får tampas med sassanider, armener och de arabiska lakhmiderna. Du kan även försöka försvara Britannien mot picter och saxare. Förutom de redan nämnda fraktionerna kan du även spela som berber i Nordafrika, slaver och heftaliter ( "vithunner" ).

Det är även en mod med flera valmöjligheter, t.ex. kan du spela en Julianus-kampanj och förhindra att kristendomen segrade över de gamla gudarna. Du kan även installera en Justinianus-kampanj och återerövra Väst.

Calypze
Medlem

Inlägg av Calypze » 22 december 2007, 20:00

JaGeR skrev:Hej här är ett bra mod för rome tw Europa babarrom Nyaste :D :D EBv1.0http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=93132
riktigt svårt
värd att prövA :D
Ja faktiskt. Fast flera faktioner är ganska svåra. Majoriteten av dem går ju ekonomiskt back i början (är det verkligen historiskt korrekt?).

Användarvisningsbild
gunship
Medlem

Re: ^^Rome total war^^

Inlägg av gunship » 16 februari 2008, 17:52

jag vet inte, men installera Rome Total Realism för det är mycket bättre. om du nu har gjort det så tror jag att det säkert har att göra med för stora arméer i förhållande till handel-befoklning.

intbive
Ny medlem

Inlägg av intbive » 12 juli 2008, 11:34

Hej förlåt om jag stör er diskussion med en dum fråga.Men hur får mn ner rome total war realism mod.Den länk kotik skickade har den ju inte,utan leder en till ett sökprogram som inte heller har den. Jag är inte så värst teknisk så det är stor risk att det är mitt misstag. :D Men svara gärna

Användarvisningsbild
JaGeR
Medlem

Inlägg av JaGeR » 12 juli 2008, 12:10

Hej förstår vad du menar det komm upp någon sårts spywear.

denna sida kan dom ha realism mod http://www.rometotalrealism.com/ om du kilckar på down load

denna sida också har dom alla? mods till medival total war, medival total war 2 , rome total war,

http://www.twcenter.net/forums/index.php

tycker att BareBonesWars till rome total war är den bästa moden. :D

intbive
Ny medlem

Inlägg av intbive » 12 juli 2008, 12:43

Men var det inte något fel på rometotalrealism.com. Och hur är det med den andra sidan mitt virusprogram är för tillfället urkopplat och jag vill inta ha några virus :(

Användarvisningsbild
JaGeR
Medlem

Inlägg av JaGeR » 12 juli 2008, 12:58

intbive skrev:Men var det inte något fel på rometotalrealism.com. Och hur är det med den andra sidan mitt virusprogram är för tillfället urkopplat och jag vill inta ha några virus :(
Jag vet faktiskt inte ? titta på http://www.twcenter.net/forums/index.php
där finns det också rome total realism som du kan ladda ner från det är bara lite kryxigt att hitta

http://www.rometotalrealism.com/
laddar du ner från
FileFront.com
FilePlanet.com
Softpedia
GameSpot DLX
FileShack.com
BoomTown
AusGamers
LightBringer.com
Kurimus.org
Kurimus.org
Realhistory.hu

Användarvisningsbild
björken
Medlem

Inlägg av björken » 29 november 2008, 13:14

Har läst igenom men behöver får svar på några frågor.

1. Hur gör man när man installera ett mod, är det olika från mod till mod.
2. Kan man av installera ett mod.
3. Jag kan inte patcha mitt Rome Total war eller Barbarian Invasion. Varje gång jag ska installer står det att det inte går för det är gold edition. Finns det speciella patches till gold edition?

Användarvisningsbild
medundersåte
Medlem

Inlägg av medundersåte » 29 november 2008, 14:47

björken skrev:Har läst igenom men behöver får svar på några frågor.

1. Hur gör man när man installera ett mod, är det olika från mod till mod.
2. Kan man av installera ett mod.
3. Jag kan inte patcha mitt Rome Total war eller Barbarian Invasion. Varje gång jag ska installer står det att det inte går för det är gold edition. Finns det speciella patches till gold edition?
Jag är ingen expert på det här, men jag gör ett försök:
1. Det är olika, vissa är enklare än andra. Se till att det finns instruktioner till den mod du vill installera.
2. Ja, men ibland kan det vara krångligt. En mod kan ändra spelets originalfiler så att du kan få installera hela spelet.
3. Det kan det finnas, har du kollat den officiella hemsidan? Kan ju också vara så att alla patcher är med i Gold och att de installeras automatiskt.

Användarvisningsbild
björken
Medlem

Inlägg av björken » 29 november 2008, 21:46

ok. Ska testa mig fram. Vad menar du med "ändra original filer". kan man inte kopiera dom till en cd.

Användarvisningsbild
medundersåte
Medlem

Inlägg av medundersåte » 30 november 2008, 12:24

björken skrev:ok. Ska testa mig fram. Vad menar du med "ändra original filer". kan man inte kopiera dom till en cd.
Oftast bara harmlösa ändringar utan större betydelse, men som sagt så är det stora skillnader mellan olika mods. Du har ju alla originalfilerna på spelets CD/DVD-skiva, så du behöver inte säkerhetskopiera något.
Läs gärna vad andra har tyckt om en mod innan du installerar den. Det brukar gå rätt snabbt att avgöra vilka som är bra spelmässigt och enkla att använda. Här är två bra forum där du kan läsa mer om mods till Rome (och hela Total War serien):
http://www.twcenter.net/forums/index.php
http://shoguntotalwar.yuku.com/directory

Användarvisningsbild
björken
Medlem

Inlägg av björken » 30 november 2008, 14:42

Tack så mycket! Hoppas några andra fick svar på sina frågor också.

Användarvisningsbild
björken
Medlem

Inlägg av björken » 30 november 2008, 18:34

"Install Rome Total Realism 6.0 Full into your Rome Total War directory"

Vad är Directory? Är det mappen som det ligger i eller nåt annat. Ledsen om det börjat bli tjattigt.

Skriv svar