Band of brothers release
- Lumber Jack
- Medlem
Band of brothers release
Den 15 januari släpps en box om 6 DVDskivor i Sverige, kolla in
http://www.dvdon.com/main.phtml?navroot=902
Strålande tider, krig är bäst (på film alltså).
http://www.dvdon.com/main.phtml?navroot=902
Strålande tider, krig är bäst (på film alltså).
- Lumber Jack
- Medlem
Du kunde fått den för 845 kr här http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... &id=32389& 
Oj oj, bara själva boxen (förpackningen) borde kosta 1000:- att producera. Grymt välgjord och påkostad - precis som det filmade materialet. Har nu kollat avsnitt 1-7 med DVD-kvalitet på bild och ljud.
Ljudet är helt sanslöst. Det dundrar i hela huset när tyskarna lägger spärreld med sitt artilleri. Värst var det nog när det allierade fartygsartilleriet öppnade eld utanför Utah-beach. Det lät som granaterna kom flygande från badrummet, genom hallen och förbi TVn.
Del 6 och 7 är relativt lugna, fast med inslag av intensiva strider förståss. Men jag tycker dialogerna och den lite "djupare" relationshandlingen funkar bra också.
Lite smått irriterande är det förstås att Tigern i avsnitt 7 har tornet för långt fram men det vägs upp av en störtskön stridsscen när amrisarna ska ta byn "Foy".
/Gribing
Ljudet är helt sanslöst. Det dundrar i hela huset när tyskarna lägger spärreld med sitt artilleri. Värst var det nog när det allierade fartygsartilleriet öppnade eld utanför Utah-beach. Det lät som granaterna kom flygande från badrummet, genom hallen och förbi TVn.
Del 6 och 7 är relativt lugna, fast med inslag av intensiva strider förståss. Men jag tycker dialogerna och den lite "djupare" relationshandlingen funkar bra också.
Lite smått irriterande är det förstås att Tigern i avsnitt 7 har tornet för långt fram men det vägs upp av en störtskön stridsscen när amrisarna ska ta byn "Foy".
/Gribing
- subskipper
- Medlem
Vilken tur att du bor i Örebro! Då kan vi ha en BoB-kväll hemma hos dig på lördag. Eller?Gribing skrev:Oj oj, bara själva boxen (förpackningen) borde kosta 1000:- att producera. Grymt välgjord och påkostad - precis som det filmade materialet. Har nu kollat avsnitt 1-7 med DVD-kvalitet på bild och ljud.
/Gribing
~Henric Edwards
- subskipper
- Medlem
Det vore ju grymt roligt! Känner du för det så är jag givetvis på, men på inga villkor får du känna dig det minsta tvingad. Har för att det finns ytterligare en Örebroare på forumet men kan inte minnas vem. En liten forumträff i miniformat kanske?Gribing skrev:Varför inte?
Lördag går inte så bra men jag kan föreslå ett annat datum.
Återkommer.
/Gribing
~Henric Edwards
- Johan Elisson
- Medlem