vek mig dubbelFör mig verkar det som en modern variant av berättelsen om när Jesus bespisar en stor folkmassa med några fiskar och ett par bröd.
För den är mitt i prick!
Nu har ju äntligen självaste 'George W' kommit framför mikrofonerna och med brösttoner, förklarat för amerikanska folket hur allvarlig denna kris är. Ja, t.o.m. kallat Obama och McCain till Vita Huset - för en orientering om det 'sterbhus' vinnaren kan vänta sig övertaga.
Vad presidenten vill - är att få kongressens röster för 'räddningspaketet' om 700 Miljarder dollars. Men kongressen anar ugglor i mossen.....är 700 miljarder tillräckligt? Dom anar rätt! Som alla beska piller, måste detta serveras bitvis. När man redan beviljat 700 miljarder - blir det lättare att svälja 700 eller 1000 miljarder till senare. Annars...hade ju dom dom 'första' varit bortkastade
Mathias skrev;
jag tror att vi ser slutet på U$dollarn - som världens 'reservvaluta'. Quo Vadis?Det är ffa Kina samt Ryssland och arabstaterna (som får olja betald i $$$) som har bunkrat dollars. De kan inte sälja dessa, eftersom det reducerar priset på deras innehav, kanske inte över en natt men nästan.
Varjag