Robert Sköld skrev:Hearts of Iron 2 "Doomsday" och "armageddon", samt med tillkommande Stony Road moddar, samt gfx paketet!
Finns inget annat inom genren som har gett mig så mycket glädje och ångest!
Den Euforiska lycka jag kände när Konevs divisioner dundrade in i Berlin, för att enbart fortsätta mot det av tyskarna fördärvade Paris, och för att se krossa dem grundläggande i trakterna kring Clermont-Ferrand, ger mig fortfarande rysningar!
För att inte tala om sorgen när tyskarna tokinvaderade mitt älskade sverige, som efter drygt två år fick se sina tappra sista trupper (uppgraderade landsstormare var de enda som inte dött) gå till historien i dalaskogarna .
/Sköld
Att spela Fosterlandet och expandera är alltid en källa till stolthet. Att kunna ena hela norden och avskaffa de underliga och tillfälliga statsbildningarna Norge och Finland är en skön känsla

(måste snickra vidare på tidsmaskinen)
Sovjet har jag aldrig spelat och kommer inte att göra så heller. Min avsky är för stor för att tänka mig deras dominans.
Mindre länder kan vara väl så stimulerande, Grekland, Jugoslavien, Italien och vissa sydamerikanska länder tillhör mina favoriter.Storstilade flottbyggnadsprogram är ett kännetäcknande drag för mig.

Varje land med kust jag spelar skall ha en flotta stor nog att behärska havet omkring mig...
Ett problem med spelet är att man tappar tålamodet efter ett tag. Du bygger upp landet och uppfyller dina mål, sedan flyter det bara på. Är man t ex Tyskland så krossar du ditt motstånd allt eftersom. Vid 1945 har du befriat alla folken i öst och besitter afrika. England är absorberat och du utkämpar lågintensiva sjöstrider med USA samtidigt som invasionen av Canada planeras.
Ett annat är diplomatin. Jag skulle vilja se större möjligheter att handla färdiga vapensystem med varandra. Dessutom tycker jag att maktpositioner inte belönas. Om du som stormakt kräver att visst land överförs till dig är svaret i princip alltid nekande. En sak är om du och landet vilket kravet riktas mot är ganska jämnstarka, men om du kan krossa det på en vecka borde deras ledare tänka lite längre...
Jag är lite tveksam till moddar, kanske bara för att jag och datorer inte går så bra ihop.
Att ladda ner går väl an, men hur väljer man vilka som skall användas osv? gfxpaketet, vad innebär det?