Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 5 februari 2008, 17:19

trevligt med nya saker.
fick oxå ett härligt paket idag med massa små saker o delar.

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem

Frakt från USA och om setet "Kalt & Nasse"

Inlägg av Jojjan67 » 5 februari 2008, 22:32

I en annan tråd på forumet där frakttider från USA var på tapeten skrev undertecknad:

"Väntar själv på ett paket med "Kalt & Nasse" (för 127 USD inkl frakt på eBay). Antingen är jag blåst eller så tar det verkligen ovanligt lång tid (skulle enligt säljaren vara skickat från USA 13 januari)."

Varpå bl.a. Snorre kommenterade:

"ush så dyrt..........tror jag gav 50 eller 55USD för min.
men hoppas det inte dröjer för länge....trevlig box. :D "

Jag kan enbart konstatera att det verkar var svårt att finna Kalt & Nasse under 100 USD exkl frakt nu för tiden på eBay (har endast sett två set senaste tre månaderna). Det första setet jag bjöd på slutade på 142.50 USD exkl frakt. Frakten på en dubbelbox ligger runt 20-40 USD med USPS (östra USA = billigare eller västra USA = dyrare enligt min erfarenhet). T.ex. min schwimmer kostade 60 USD i frakt från Florida och det var en rejäl kartong. Sammanfattningsvis är nog 109 USD + 18 USD i frakt för "Kalt & Nasse" setet rimligt (numera). Men givetvis är det dyrt (men jag bara ville ha ett :x). Hade hellre betalat som dig Snorre (som jämförelse kan nämnas att actionfigurenshop skulle ta hutlösa 169 euro plus frakt för nämnda set 8O - om de hade något).

Slutligen, jag hoppas också att setet kommer, och det snart... :cry:

/Johan

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem

Ömsom vin och ömsom vatten

Inlägg av Jojjan67 » 8 februari 2008, 20:06

Nu har min säljare av Kalt och Nasse setet på ebay fått negativ feedback av två köpare, uppenbarligen är jag inte den ända som inte fått något :x . Kul! nu måste man krångla med Eurocard...då jag inte tänker betala :cry: . Lurad känner man sig i alla fall.. :x . Säljaren kallade sig redsoxdukefan, bara så ni vet. Inga grejer till försäljning för närvarande men man vet ju inte vad framtiden har i sitt sköte...

/Johan

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Re: Ömsom vin och ömsom vatten

Inlägg av B Hellqvist » 8 februari 2008, 21:28

Jojjan67 skrev:Nu har min säljare av Kalt och Nasse setet på ebay fått negativ feedback av två köpare, uppenbarligen är jag inte den ända som inte fått något :x . Kul! nu måste man krångla med Eurocard...då jag inte tänker betala :cry: . Lurad känner man sig i alla fall.. :x . Säljaren kallade sig redsoxdukefan, bara så ni vet. Inga grejer till försäljning för närvarande men man vet ju inte vad framtiden har i sitt sköte...

/Johan
Det suger stenhårt... Säljaren är tydligen skum: http://onesixthnet.yuku.com/topic/10205

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem

Inlägg av Jojjan67 » 8 februari 2008, 23:03

Gjort en anmälan till Paypal nu i kväll, räknar inte med annant resultat än det JP Hobbies fick. Skall dock kontakta eurocard på måndag då fakturan som köpet är med på inte skall betalas förrän i slutet av månaden. Förhoppningsvis slipper jag betala.

/Johan

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem

Inlägg av glimturen » 8 februari 2008, 23:52

Tråkigt Jojjan!

Har bara blivit blåst en gång på Ebay, men det var bara £13 så jag gick inte i konkurs.

Tyvärr blir man lika förbannad oavsett summan att det finns oärligt folk.

Lider med dig, hoppas du slipper betala.

Hälsningar
Glimturen

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 9 februari 2008, 07:03

Jojjan67 skrev:Gjort en anmälan till Paypal nu i kväll, räknar inte med annant resultat än det JP Hobbies fick. Skall dock kontakta eurocard på måndag då fakturan som köpet är med på inte skall betalas förrän i slutet av månaden. Förhoppningsvis slipper jag betala.

/Johan
ush fy fan sådant är ju aldrig roligt när det händer. :(
Hoppas att det går bra i alla fall.
Håller tummarna för dig att det går bra.

Något annat jag inte kan fatta är att när man åker dit på tull så får man betala ca 100 kr i postens avgifter!!!!!!!!!!
Men varför ska jag betala porto en gång till? okej att man betalar tull men porto 2ggr, nej något stinker komenist styr lång väg...........

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av Jojjan67 » 24 februari 2008, 19:24

snorre70 skrev:
Jojjan67 skrev:Gjort en anmälan till Paypal nu i kväll, räknar inte med annant resultat än det JP Hobbies fick. Skall dock kontakta eurocard på måndag då fakturan som köpet är med på inte skall betalas förrän i slutet av månaden. Förhoppningsvis slipper jag betala.

/Johan

Något annat jag inte kan fatta är att när man åker dit på tull så får man betala ca 100 kr i postens avgifter!!!!!!!!!!
Men varför ska jag betala porto en gång till? okej att man betalar tull men porto 2ggr, nej något stinker komenist styr lång väg...........
Håll i Er nu alla ----- fick tillbaka pengarna av Paypal 8O :D . Återtog min reklamtion till Eurocard. Allt är således frid och fröjd, dock en otrevligt upplevelse att bli blåst...

Trevligt att forumet funkar igen...

/Johan

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 24 februari 2008, 19:42

Jojjan67 skrev:
snorre70 skrev:

/Johan

Håll i Er nu alla ----- fick tillbaka pengarna av Paypal 8O :D . Återtog min reklamtion till Eurocard. Allt är således frid och fröjd, dock en otrevligt upplevelse att bli blåst...

Trevligt att forumet funkar igen...

/Johan
Skönt att det fixade sig tillslut.

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 28 februari 2008, 13:24

Såg att Monkey Depot har en SALE nu, bla. "Bengt Zillmer" för $24.95, och "Alois" för $29.95. Rätt billigt, man får ju med en del roliga grejer.

http://www.monkeydepot.com/index.asp?Pa ... 424&Page=2

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 1 mars 2008, 13:36

Passa på nu om ni har något skit i 1/6 att sälja på tradera nu, tycks vara någon tok som köper upp allt skit?
saker som man inte skulle betala för köper han eller (hon).
måste sammla i hop min skit saker som ligger o lägga ut.
sälllllllllllllj :D se mer
http://www.tradera.com/category/auction ... gnr=175337
Detta har den bjudit 105kr för!!!!!!!!!!!!
Bild

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 2 mars 2008, 16:53

snorre70 skrev:Passa på nu om ni har något skit i 1/6 att sälja på tradera nu, tycks vara någon tok som köper upp allt skit?
saker som man inte skulle betala för köper han eller (hon).
måste sammla i hop min skit saker som ligger o lägga ut.
sälllllllllllllj :D se mer
http://www.tradera.com/category/auction ... gnr=175337
Detta har den bjudit 105kr för!!!!!!!!!!!!
Bild
Ja det var det värsta jag har sett. Vilka priser sedan, för dom pengarna hade man fått mycket i USA. Det är väl bara att plocka ihop Y-remar och hjälmar av plast och gasmasksfodral med resårband och annan skit.

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 2 mars 2008, 18:22

Nu har äntligen grejerna jag vann på ebay kommit, jag är väldigt nöjd. :D http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... AQ:US:1123

//Alexander

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Tradera

Inlägg av snorre70 » 3 mars 2008, 09:03

Såld på Tradera för
Figur = 206kr
Vapen m.m. = 270kr
Inte illa. :D För dessa pengar får man en figur hem till posten tullad och klar! :(
Det finns en marknad för oss oxå.
Det som är skrot för oss är guld värt för någon annan.
Bilagor
amo.jpg
amo.jpg (25.58 KiB) Visad 393 gånger
59701024_1.jpg
59701024_1.jpg (25.44 KiB) Visad 393 gånger

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 4 mars 2008, 17:27

En gammal Hasbro Hong Kong tillverkad spade kan efter ommålning komma till användning till modernare figurer än GI-Joe. Den var beigeplast och guldfärgad från början.
Bilagor
Spade ommålad.jpg
Spade ommålad.jpg (59.34 KiB) Visad 331 gånger

Skriv svar