Allmän skala 1/6-figursdiskussion
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- Cyber Joker
- Medlem
1/6 Diorama
Eftersom jag fortfarande har 1/35 i blodet kunde jag inte låta bli att bygga ett litet diorama till mina kommande figurer (har dock inte bestämt vilken som ska bli först ännu).
Underdelen är från en gammal ostbricka, Teglet köpte jag på Panduro, Gräset är från nån gammal hobbygräsmatta. Har även använt en gammal tepåse till trasan på muren och teèt fick bli gamla torkade löv. Jo, har även tillfört lite vetemjöl som murbruk och lite svartpeppar som småsten.
Är begränsad av min kameras kapacitet men hoppas ni kan se hur det ser ut. Har satt en färgburk bredvid för jämförelse.

Underdelen är från en gammal ostbricka, Teglet köpte jag på Panduro, Gräset är från nån gammal hobbygräsmatta. Har även använt en gammal tepåse till trasan på muren och teèt fick bli gamla torkade löv. Jo, har även tillfört lite vetemjöl som murbruk och lite svartpeppar som småsten.
Är begränsad av min kameras kapacitet men hoppas ni kan se hur det ser ut. Har satt en färgburk bredvid för jämförelse.

Re: 1/6 Diorama
Kan nog bli bra som DIO,gamle skrev: Teglet köpte jag på Panduro, Gräset är från nån gammal hobbygräsmatta. Har även använt en gammal tepåse till trasan på muren och teèt fick bli gamla torkade löv. Jo, har även tillfört lite vetemjöl som murbruk och lite svartpeppar som småsten.
men som murare kan jag bara säga att jag hade givit den muraren som murat detta sparken direkt.
Re: 1/6 Diorama
Jo, Jag hade nog kickat honom direkt också..snorre70 skrev:gamle skrev: Kan nog bli bra som DIO,
men som murare kan jag bara säga att jag hade givit den muraren som murat detta sparken direkt.
Ville skapa en bild av en del av en mur som hade några hundra år på nacken. Även skulle den hade fått det det mesta av murbruket och originalformen omflyttat av tidens tand och vibrationer från granatnedslag i närheten. Vill inte verka motsträvig utan uppskattar konstruktiv kritik.
ERWIN STANGENBERG - 3. FALLSCHIRMJAGER DIVISION (JAGER) - AR
Finns att köpa nu igen om någon är sugen på att slänga i väg en 1000sing
http://www.modellersloft.co.uk/showitem.ihtml?id=19141
http://www.modellersloft.co.uk/showitem.ihtml?id=19141
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Tank år kanske!
Det har varit mycket Panzar soldater ett tag nu..........
sedan oktober 06 till dom som kommer har det blivit totalt 9st från DML och 1 från DID, Och man får inte glömma att Cyber Hobby släpp några oxå.
man får hoppas att det räcker ny ett tag........Av dessa 10st så är det bara 3st som är andra än Tyskar.........

sedan oktober 06 till dom som kommer har det blivit totalt 9st från DML och 1 från DID, Och man får inte glömma att Cyber Hobby släpp några oxå.
man får hoppas att det räcker ny ett tag........Av dessa 10st så är det bara 3st som är andra än Tyskar.........

Kollasnorre70 skrev:Ingen som vet vart man kan inhandla några MG34 i skala 1/6 i rätt pris klass?
Skulle behöva 1 eller 2 st.
http://www.j-p-hobbies.com/default.asp
Har Bobys Panzer version.
Även en whitewashed till billigt pris.
Du är ju en duktig målare, så det kan du nog fixa.
H
Glimturen
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt: