Jag vill försöka få tag på en replica av Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen (Röde Baronen) ceremoniella uniform. Är det någon här som har tips på bilder, litteratur eller kanske rent av en affär? All hjälp är av intresse då jag inte funnit mycket.
Jag har försökt att googla efter en beskrivning av dressen men fotona är ju som bekant svartvita och jag har inte hittat en tillfredställande skriftlig beskrivning. Om jag har förstått det rätt så hade Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen en Cerimonell dräkt när han var stationerad vid Uhlan*, men fick han ingen ny uniform när han förflyttades till Luftstreitkräfte?
//Mattias
Röde Baronen
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Blev liten blanding av både tyska och engelska där tror jag, titeln på regementet är Ulanen Regiment Kaiser Alexander III von Russland (Westpreussisches) Nr. 1. Vid krigsutbrottet tillhörde regementet V armékåren och var stationerat i Militsch (nu Milicz i Polen) och Ostrowo (nu i Polen).Psilander skrev:
Nått sånt här eller?
Han tillhörde Kaiser Alexender III von Russia ulan regiment (1. Westpreussieshen regiment)
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Re: Röde Baronen
I The German Army in World War I del 1-3 står att läsa om flygarnas uniformer att de officerarare som överförts från andra enheter fortsatte att bära den ursprungliga uniformen med en bevingad propeller på axelklaffarna. Vidare bars ett pilotemblem på bröstet.Gotish skrev:Jag vill försöka få tag på en replica av Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen (Röde Baronen) ceremoniella uniform. Är det någon här som har tips på bilder, litteratur eller kanske rent av en affär? All hjälp är av intresse då jag inte funnit mycket.
Jag har försökt att googla efter en beskrivning av dressen men fotona är ju som bekant svartvita och jag har inte hittat en tillfredställande skriftlig beskrivning. Om jag har förstått det rätt så hade Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen en Cerimonell dräkt när han var stationerad vid Uhlan*, men fick han ingen ny uniform när han förflyttades till Luftstreitkräfte?
//Mattias