Allmän skala 1/6-figursdiskussion
- Cyber Joker
- Medlem
Fick paket idag från Toy Soldiers Brigade. Alltid lika roligt. Fick Twisting Toys Panzerfaust, enda besvikelsen var den dåliga pappersetiketten med instruktioner på stridshuvudet. Annars var den mycket detaljerad. Två par Pea Dot byxor från Toy City - mycket användbara. Verkar som Toy Citys prylar är nästan identiska med DML:s. Det är väl samma kinesiska fabrik som gör dom bara med olika etiketter.
Angående val av fordon håller jag med Björn, riktiga män tar inte på sig stövlar när det är blött ute, riktiga män åker schwimmwagen... utan pansarplåt.
Tror det får bli en DML schwimmwagen camo när dollarkursen slagit i botten, priset stabiliserats och jag fyller år
i stället för 21st billigare tjafs. Vid en ev. vårträff vet vi alla fall var vi i är med alla pansarspaningsplutoner
i terrängen.
/Johan
Tror det får bli en DML schwimmwagen camo när dollarkursen slagit i botten, priset stabiliserats och jag fyller år
/Johan
Re: En Film
snorre70 skrev:Här finns en mycket bra film länk om special waffen..............or
http://www.ffk-wilkinson.com
Falckner
Riktigt bra...Falckner skrev:snorre70 skrev:Här finns en mycket bra film länk om special waffen..............or
http://www.ffk-wilkinson.com![]()
![]()
![]()
Falckner
/Johan
Ang .det där med 21st centurys schwimmer har jag tänkt om, hmmm - efter att jag läste på SAG:s forum om killen som uppgraderade en sådan till med radiostyrning. Köpte en med camo på ebay för 40 USD plus frakt, förhoppningsvis kommer den hem i slutet av nästa vecka. Kan bli ett trevligt projekt. Kändes inte så bra att slakta en DML schwimmer för 300 USD... och sedan lägga en stor summa på radiostyrningen också.
/Johan
/Johan
Tackar Tackar.Shotgun skrev:En imponerende samling, snorre70!Jeg har èn figur ferdig...
Ja av någon konstig anledning tycks den alltid växa så det knakar.
Hade bara tänkt mig några stycken när jag börja sammla figurer, typ 10 st.
men ush så fel jag hade. Man blev ju beroende av detta ju. så se upp!!
skickar in lite färska bilder på den om du vill se, eller missat något!
- Bilagor
-
- sam018.JPG (93.08 KiB) Visad 730 gånger
-
- sam019.JPG (85.04 KiB) Visad 730 gånger
-
- sam023.JPG (62.6 KiB) Visad 730 gånger
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- Cyber Joker
- Medlem