WW2 Online!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 26 oktober 2002, 23:14

Kan ni inte bara säga tiden när ni ska spela här?

Göttinger
Ny medlem

De går bättre

Inlägg av Göttinger » 27 oktober 2002, 14:39

Kan numera titulera mig "Corpral", 7 st A13 kills och 2 st damage på en å samma PIII runda, inte dåligt va Stege?

Nåväl, känner att detta spel fortfarnade inte är ens halvägs färdigutvecklat. Dom borde fan börja om från början.

/H

Stege
Medlem

Inlägg av Stege » 27 oktober 2002, 15:03

Göttinger, WOOT ! Du ser, Du börjar ju bli livsfarlig ;-)
Jag kan till viss del hålla med dig om att det inte är färdigutvecklat, Men å andra sidan, Det finns inget annat spel där ute som är bättre ;-)

-vils-
Medlem

Inlägg av -vils- » 5 november 2002, 14:15

Stege skrev:Göttinger, WOOT ! Du ser, Du börjar ju bli livsfarlig ;-)
Jag kan till viss del hålla med dig om att det inte är färdigutvecklat, Men å andra sidan, Det finns inget annat spel där ute som är bättre ;-)
Rock n' roll ikväll 20.00??

Jag går iaf in i spelet då, måste ju testa mitt nya grafikkort (radeon 9700 pro) hähä

gurden
Medlem

Inlägg av gurden » 10 december 2002, 14:10

Knuffar lite för att nu är en ny patch ute. Bättre grafik och full uttnötning av alla trupper.

Användarvisningsbild
Rally
Medlem

Inlägg av Rally » 7 januari 2003, 12:46

Är det någon som vet när det kommer ett nytt front avsnitt eller rent av en ny front? Stillahavet, östfronten, italien, Afrika osv. När jag spelade spelet var jag helt inne i det. Det uppslukade mig totalt. Men efter vi hade vunnit och pressat britterna och fransmännen till kanalen så beslöts det att kriget inte var värt att kämpa mer och nollställdes och där stod jag nu igen nära den tyska gränsen.

Jag tyckte det var trist och jag skulle ha velat åka till någon annan front och kriga.

/Rally

Stege
Medlem

Inlägg av Stege » 8 januari 2003, 05:51

Tjena !
Det handlade inte om att det inte var värt att kämpa längre. Efter en viss punkt så når vi våra "victory conditions" och då återställs kartan. Och jag kan hålla med om att det är lite träligt, Vi skulle ju gärna vilja invadera England :-)

Hur som helst, Enligt CRS så kommer nästa karta att bli nord afrika. När den skulle komma ut är det ingen som vet, Men jag skulle tippa på att det dröjer. Men jag har ju lirat på samma frontavsnitt i 15 månader, Så jag kan väl hålla ut ett tag till :-) Framförallt nu när vår skandinaviska squad börjar röra på sig,16 man, det börjar bli lattjo :-)

Jag hoppas du beslutar att stanna kvar :-)

Användarvisningsbild
Rally
Medlem

Inlägg av Rally » 8 januari 2003, 13:10

Jag funderar på att ta upp spelandet igen...men tvekar vid att behöva betala pengar varje månad. betalar du 13 dollar varje månad?

Dessutom verkar det som att jag måste köpa mig en ny joystick om jag ska kunna flyga vettigt. joysticken fungerar inte alls vid flygning men passar alldeles utmärkt med fordon.

/Rally

Stege
Medlem

Inlägg av Stege » 8 januari 2003, 14:55

Japp, Jag betalar 13$ varje månad. Jag tycker inte att det är någonting jämfört med vad jag får i utbyte, Och då menar jag inte bara när jag är inne i spelet.
Jag tycker att det är en helt otrolig community, Tex, Det var en spelare vars dator gick sönder så att han inte kunde spela, Då gick en massa spelare ihop och skänkte grejor så att han fick ihop till en helt ny dator. Två andra spelare satte ihop den åt honom. Och det var inga skräp grejor heller :-)

Sen så är jag även med i GHC, Den "tyska" sidan av communityn, Och där diskuterar vi en massa grejor samt at vi planerar storskaliga operationer, Med kartor och hela faderullan :-)

Men det som har givit mig mest är min squad, Jag har fått 15 stycken väldigt goda vänner. Både såna jag har träffat IRL och sådana som jag bara pratar med över nätet eller per telefon.

Så det är värt varenda krona ;-)

Användarvisningsbild
Rally
Medlem

Inlägg av Rally » 8 januari 2003, 17:47

Jag kanske ska börja spela senare igen. När jag har tid och när min ekonomi tillåter. Jag kanske kan kontakta dig då. se hur ni spelar osv...

/Rally

Stege
Medlem

Inlägg av Stege » 8 januari 2003, 22:14

Gör så ;-) Mig når du på by_tor@rocketmail.com

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem

Inlägg av Leonidas » 8 januari 2003, 23:34

Rally skrev:Jag kanske ska börja spela senare igen. När jag har tid och när min ekonomi tillåter. Jag kanske kan kontakta dig då. se hur ni spelar osv...

/Rally
Ska inte du gå och lägga dig?

Forza Bajen...

Användarvisningsbild
Rally
Medlem

Inlägg av Rally » 9 januari 2003, 01:22

Va? 8O

/rally

Användarvisningsbild
Rally
Medlem

Inlägg av Rally » 31 januari 2003, 15:11

Stege och ni andra... går spelet att köpa i affärerna här i Sverige? kan inte hitta det. Det verkar ju inte vara släppt ännu i Sverige. Hur ska jag då få tag på det?

/Rally

Stege
Medlem

Inlägg av Stege » 31 januari 2003, 16:00

Absulut enklast är att ladda ner det från wwiionline.com, Där kan man även köpa en licens nyckel.

All uppgifter du behöver finns högst upp på den första sidan du kommer till :-)
Lycka till !

Skriv svar