Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
Someone
- Medlem
Petter skrev:För det första så är inte Paradox som dom stora företagen och bara kan släppa en modifiered utgåva för det landet osv...
Har inget med att ladda ner svastikor att göra, är det historiskt så är det.... att försöka politiskt korrekt få det till Tysklan mot alla och inte Nazityskland mot alla är ganska fånigt..
Tycker att det är viktigare Paradox håller sig ifrån trubbel med lagen, än att ha någon symbol med i ett spel.
Så vitt jag kommer ihåg var Return to Castle Wolfenstein tvunget att ändras, iallafall för den tyska marknaden. Rätt säker på att den lagen är bara några år gammal.
Personligen tror jag inte att RtCW och dylika spel säljer speciellt bra på tyska marknaden´.. om en alls
Whatever.. tycker bara flaggan ser så fruktansvärt menlös ut..
-
Mathias Forsberg
- Medlem
av Mathias Forsberg » 25 oktober 2002, 13:34
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 25 oktober 2002, 17:27
Forsberg, var det du som var betatestare för HoI??? Eller vem var det?
/Johan
-
tobbe
- Medlem
Petter är betatestare Forsberg också tror jag.
-
Martin Tunström
- Medlem
-
Kontakt:
av Martin Tunström » 25 oktober 2002, 22:43
Nya bilder:
Tyskland avancerar mot Kakusus, tror ni dom gör samma misstag igen:

Vad kommer ni spela först, Multiplayer eller single player:

[/url]
-
virdung
- Medlem
Vad kommer ni spela först, Multiplayer eller single player:
Blir nog SP, för att få ett grepp om spelet och fatta hur allt fungerar med handel etc. innan man ger sig ut för att expandera den svenska gränsen och återta det som rätterligen tillhör oss, både i öst (Finland, Baltikum etc.), väst (Norge) och syd (norra Tyskland)...
En fråga som jag har ang. spelet är om någon vet om alla länder är med i allianser från början i spelet eller får man skapa dem själv genom listig diplomati. Jag menar, om inga länder är allierade från början och t.ex. tyskland och ryssland allierar sig så skulle spelet få en ganska intressant utveckling... Nån som vet?
-
Galadriel
- Medlem
Eftersom spelet är historiskt korrekt så antar jag att bara de allianser som fanns 1936 är de som finns när spelet börjar. Troligtvis har man ett realtionsindex mellan olika nationer så att man inte kan ingå en allians med en som man har dåliga relationer med.
För övrigt tycker jag ryssarna verkar se starka ut. Alla dessa floder som man ska ta sig över som tysk kan inte vara en lätt upgift.
-
Mathias Forsberg
- Medlem
av Mathias Forsberg » 26 oktober 2002, 18:15
Galadriel skrev:Eftersom spelet är historiskt korrekt så antar jag att bara de allianser som fanns 1936 är de som finns när spelet börjar. Troligtvis har man ett realtionsindex mellan olika nationer så att man inte kan ingå en allians med en som man har dåliga relationer med.
Precis som i EU-serien är scenarios utarbetade efter den historiska verkligheten.
Johan: japp, jag är betatestare, liksom Petter.
/Forsberg
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 26 oktober 2002, 19:57
Kan ni ge ett litet omdömme om spelet så långt?
Är det i klass med EU2 eller bättre eller sämre?
Underbart, mycket bra, bra, ok, halvkasst, kasst?
/Johan
-
Galadriel
- Medlem
Två betatestare av HoI på skalman, kul
Det som intresserar mig är hur väl de har lyckats balansera spelet och om AI's kan klara att spela Tyskland på östfronten på ett bra sätt.
-
Petter
- Medlem
Ser faktiskt fram emot när Crusader Kings ska börja betatestas. Ska bli riktigt kul.

-
Galadriel
- Medlem
Petter skrev:Ser faktiskt fram emot när Crusader Kings ska börja betatestas. Ska bli riktigt kul.

Jag kommer bli överlycklig när första sreenen kommer

-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 28 oktober 2002, 12:31
*orkar inte vänta mer* 15 dagar kvar. *svälter* Aaaahhh!!! *vill ha*.
Det ser väldigt mycket mer komplicerat ut än EU2, vilket ska bli kul! EU2 var på ett sätt väldigt enformigt, anfalla, sluta fred, uppgradera provinser, anfalla, sluta fred, o.s.v., o.s.v. Men HoI kommer bli riktigt intressant! Den enda "missen" är väl att jag tycker att provinserna är för stora för att spegla hur man flyttade fronten.
/Johan
-
Martin Tunström
- Medlem
-
Kontakt:
av Martin Tunström » 28 oktober 2002, 16:54
*GAHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAA *HEJ HOPP FIS, *TRALLALALA, VILL HA SPELJ*VLEN
Håller med Johan totalt, på forsknings delen kommer man nog kunna göra mycket i HoI, men jag är lite besviken att dom inte delat upp Tyskland i "gau"-områden!

-
Mathias Forsberg
- Medlem
av Mathias Forsberg » 28 oktober 2002, 17:02
Johan Elisson skrev:*orkar inte vänta mer* 15 dagar kvar. *svälter* Aaaahhh!!! *vill ha*.
Det ser väldigt mycket mer komplicerat ut än EU2, vilket ska bli kul! EU2 var på ett sätt väldigt enformigt, anfalla, sluta fred, uppgradera provinser, anfalla, sluta fred, o.s.v., o.s.v. Men HoI kommer bli riktigt intressant! Den enda "missen" är väl att jag tycker att provinserna är för stora för att spegla hur man flyttade fronten.
/Johan
Jag gillade iofs EU-serien mycket, speciellt koloniseringsaspekten är saknad i HoI. Spelade man spelet med en smula återhållsamhet och inlevelse (dvs inte manglade ned alla närstående stater de första 20 åren) var det en fin mix av krig, diplomati samt upptäckande & kolonisation.
Spelet blev ju ofta tråkigt när man upprättat ett stort välde.
Även om spelen inte är alltför lika så är HoI, av naturliga skäl, mer militärt än EU-serien.
/Forsberg