Skala 1/6-figurer: produktnyheter
- Cyber Joker
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
Fick hem tre stycken Tom Griger-kroppar och är väl inte så fruktansvärt imponerad. Trodde artikulationen skulle vara ännu bättre. Lite trimmning med skalpellen i nacken fick huvudet att böjas ännu mer bakåt så nu kan man använda den till liggande kulspruteskytt.
Fick även en av de nya flaggorna från Major Design och blev djupt besviken. Den är tryckt på något hemskt nylontyg och jag som trodde det skulle vara tätvävd bomull. Ska ha den på kylaren till SdKfz 250:an.
Dessa flaggor är inget jag kan rekomendera, bättre att köpa screenutrustning och färg och själv tillverka på bomullsväv. Det är inte så svårt, bara skära ut en svastika och en cirkel.
Fick även en av de nya flaggorna från Major Design och blev djupt besviken. Den är tryckt på något hemskt nylontyg och jag som trodde det skulle vara tätvävd bomull. Ska ha den på kylaren till SdKfz 250:an.
Dessa flaggor är inget jag kan rekomendera, bättre att köpa screenutrustning och färg och själv tillverka på bomullsväv. Det är inte så svårt, bara skära ut en svastika och en cirkel.
Cyber Hobby!
Mera nytt från CH

Ser inte ut som om Kineserna har läst på ordentligt innan tillverkning!
De 6 delarna som utgör "gun cleaning rods" var av trä med gängade aluminiumändar ej helt i metall som skulle förstöra den känsliga insidan av kanonröret.
Drachtscheren är också fel! handtagen var av hårdpressad papper i en vacker mörkbrun färg.
Papper för att upplevas varmare än metall och för att inte leda ström när strömförande ledningar kapades.
Se här en länk till hur de såg ut och bedöm själv:
http://www.armortek.co.uk/forum/forum_p ... PN=0&TPN=3
Skrolla ner till det 3:e inlägget på sidan.
Mvh
/Kent
De 6 delarna som utgör "gun cleaning rods" var av trä med gängade aluminiumändar ej helt i metall som skulle förstöra den känsliga insidan av kanonröret.
Drachtscheren är också fel! handtagen var av hårdpressad papper i en vacker mörkbrun färg.
Papper för att upplevas varmare än metall och för att inte leda ström när strömförande ledningar kapades.
Se här en länk till hur de såg ut och bedöm själv:
http://www.armortek.co.uk/forum/forum_p ... PN=0&TPN=3
Skrolla ner till det 3:e inlägget på sidan.
Mvh
/Kent
Nytt från Sideshow????
Är den här figuren ny,känner inte igen den,ser fin ut iaf....
- Bilagor
-
- box_grand.jpg (12.55 KiB) Visad 669 gånger
- Cyber Joker
- Medlem
Re: Nytt från Sideshow????
John Wayne är inte helt superny i det utförandet, finns en nyare variant med Tigerstripecamo....Alwyn skrev:....
Utforska:
http://www.sideshowtoy.com
för info!
Har påbörjat min Panther nu (äntligen) och håller på med hjulen.
32st och varenda en är skitkul!
Ser att Vince slarvat och inte vikt in låsbrickorna emot mutrarna men det tänker jag göra
Låter honom bygga klart snabbt och sen försöker överträffa - det enda jag fruktar är målningsarbetet där det finns mycket i övrigt att önska (vädring - huuuuuuga
)
Någon som känner någon som emot (o)skälig ersättning tar på sig ett sådant jobb?
Mvh
/Kent
Ser att Vince slarvat och inte vikt in låsbrickorna emot mutrarna men det tänker jag göra
Låter honom bygga klart snabbt och sen försöker överträffa - det enda jag fruktar är målningsarbetet där det finns mycket i övrigt att önska (vädring - huuuuuuga
Någon som känner någon som emot (o)skälig ersättning tar på sig ett sådant jobb?
Mvh
/Kent
- Cyber Joker
- Medlem
Får man fråga vad den kostade i svenska kronor??Kent W skrev:Har påbörjat min Panther nu (äntligen) och håller på med hjulen.
Ser att Vince slarvat och inte vikt in låsbrickorna emot mutrarna men det tänker jag göra![]()
Låter honom bygga klart snabbt och sen försöker överträffa - det enda jag fruktar är målningsarbetet där det finns mycket i övrigt att önska (vädring - huuuuuuga)
Mvh
/Kent
Mvh
Cyber Joker
- Cyber Joker
- Medlem
Jag förstår dig. Jantelagens förlovade land.Kent W skrev:Du kan fråga men jag svarar inte![]()
Svaret kan missuppfattas bland somliga i detta missundsamma land (no offence) och går att finna på nätet om man söker.
Mvh
/Kent
Mvh
CJ
Tull kan du glömma eftersom vi är EU länder.
Och annat djävulskap finns ingenting heller att lägga till.
Lägga till måste man dock med all superdetaljering eftersom det som ingår i Armorkets kit på ren svenska är skräp!
Här är det dock upp till dig som köpare att själv lägga ribban och kan du tillverka själv så påverkar det naturligtvis priset.
Kan tillägga att jag genat och handlat färdigt - under 3 års tid av inköp har jag allt som sitter på Vince Panther och lite till
.
Skall bygga den som en tidig Ausf G med zimmerit.
12SS #126 "Hella" från Normandie skall det bli.

Mvh
/Kent
Och annat djävulskap finns ingenting heller att lägga till.
Lägga till måste man dock med all superdetaljering eftersom det som ingår i Armorkets kit på ren svenska är skräp!
Här är det dock upp till dig som köpare att själv lägga ribban och kan du tillverka själv så påverkar det naturligtvis priset.
Kan tillägga att jag genat och handlat färdigt - under 3 års tid av inköp har jag allt som sitter på Vince Panther och lite till
Skall bygga den som en tidig Ausf G med zimmerit.
12SS #126 "Hella" från Normandie skall det bli.

Mvh
/Kent