Honnörer
Honnörer
Vilka andra yrkeskårer förutom militären, både inom Sverige och utanför våra gränser, använder honnören vid hälsning?
Varför jag är undrar är för att jag igår kväll såg en dokumentär på Discovery om en skjuten polisman och efter begravningen när kistan bars ut, så gjorde kollegorna honnör.
Varför jag är undrar är för att jag igår kväll såg en dokumentär på Discovery om en skjuten polisman och efter begravningen när kistan bars ut, så gjorde kollegorna honnör.
Re: Honnörer
Svensk polis gör väl ibland honnör? Jag har åtminstone sett en svensk polis göra det i Sverige..joppe skrev:Vilka andra yrkeskårer förutom militären, både inom Sverige och utanför våra gränser, använder honnören vid hälsning?
Tull och kustbevakning gör väl ibland också honnör.
- Coitadinha
- Medlem
- Niedzwiadek
- Medlem
Samma byxor (eller kjol i samma färg) och samma rock (såväl kort som lång) samt samma huvudbonad.
Om du tycker att de på McDonalds har uniform, kräv honnör av dem nästa gång du går dit. Men om det är i Sverige måste de ha huvudbonad för att kunna göra honnör, och du skall besvara honnören med en artig bugning.
Om du tycker att de på McDonalds har uniform, kräv honnör av dem nästa gång du går dit. Men om det är i Sverige måste de ha huvudbonad för att kunna göra honnör, och du skall besvara honnören med en artig bugning.
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt: