Bärrem till Panzerfaust

Skriv svar
Stofilen
Medlem

Bärrem till Panzerfaust

Inlägg av Stofilen » 9 november 2006, 18:21

Hej!
Är det någon på forumet som känner till om tyska soldater använde någon typ av bärrem till Panzerfaust? Jag har inte hittat någon bild på att något sådant existerat men det borde väl vara väldigt opraktiskt att inte ha någon typ av rem för att bära med sig dom på patrull eller dylikt.

//Stofilen

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2026

Re: Bärrem till Panzerfaust

Inlägg av Hans » 9 november 2006, 23:21

Stofilen skrev:Hej!
Är det någon på forumet som känner till om tyska soldater använde någon typ av bärrem till Panzerfaust? Jag har inte hittat någon bild på att något sådant existerat men det borde väl vara väldigt opraktiskt att inte ha någon typ av rem för att bära med sig dom på patrull eller dylikt.

//Stofilen
Intressant fråga. Jag har inte heller vad jag kan påminna mig någonsin sett en bild på en bärrem till Panzerfaust, eller för den delen till Pskott m/46. Så jag tror att det fanns inte.

MVH

Hans

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021

Inlägg av sonderling » 10 november 2006, 07:22

Var inte panzer fausten ett engångs vapen? Då är det väl onödigt att slösa läder på en bärrem?

Sonderling

varjag
Saknad medlem †

Inlägg av varjag » 10 november 2006, 08:04

sonderling skrev:Var inte panzer fausten ett engångs vapen? Då är det väl onödigt att slösa läder på en bärrem?

Sonderling
Däremot ser man ju bilder då dom kånkar på hela buntar av dem - utan bärremmar, så det fanns knappast, Varjag

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 30 november 2006, 18:53

Har sett bilder från normandie där de bär dem på ryggen, på väg till fronten. Det är nog mycket möjligt att det inte fanns "officiella" bärremmar, men att soldaterna fixade egna i fält.

Skriv svar