Ryska vägarna 75 år efter Barbarossa

Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 8 oktober 2006, 20:17

Jag tror som ni andra, detta är inte representativt, utan som sagt snarare närmare Jakutsk! Sen kan vi väl även påstå att det lär finnas ett "intresse" att på nätet förstärka myten om det efterbliva Ryssland.

Jag skulle itne vilja jobba på Ryska vägverket dock, snacka om enorma arealer att täcka upp ;-)

/Robert Sköld

Användarvisningsbild
Martin Lundvall
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Lundvall » 8 oktober 2006, 21:58

Robert Sköld skrev: Jag skulle itne vilja jobba på Ryska vägverket dock, snacka om enorma arealer att täcka upp ;-)
Du blir åtminstone inte arbetslös i första taget. :wink:
En modern vandringsmyt är att det är populärt att bedriva vägarbete eller stenläggning när det har börjat frysa till, på så sätt försäkrar arbetarna att de även har arbete under våren.
Jag kan inte säga om det är sant eller ej, även om jag ibland har blivit misstänksam.

/Martin

varjag
Saknad medlem †

Inlägg av varjag » 9 oktober 2006, 13:51

Robert har ju alldeles rätt i att detta var 'en situation' efter stor väta - på vad som redan var en dålig väg. Eller vägdel! Tydligen en massa kilometrar som först kördes sönder av optimistiska bilister och långluffare - sedan blev ett moras. Som isolerade hundratals bilister. Här i Australien har vi flera s.k. 'highways' av liknande karaktär. Men när de blir oframkomliga - kör polisen dit och STOPPAR trafiken INNAN den Jakutska situationen uppstår. Här var det uppenbarligen inte fallet - 'brådskande bilister och långluffare' körde sönder den lilla väg som fanns - i ett nafs. Sedan = kaos. Inte ens den ryska regeringen kan - genom snålhet, förhindra sådan dumhet. Varjag

Frogman
Medlem

Inlägg av Frogman » 9 oktober 2006, 14:11

Skriv svar