"En värld i krig" snorbilligt på Discshop
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Den finns på filmia.se för 398 kr! Dock inte i lager, leveranstid 4-10 dagar. http://www.filmia.se/site/7450_dvdfilm_ ... r_Box.html
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Har sett 2.5 av detta mästerverk som B Hellqvist skriver den håller mycket hög klass och det blir annurlunda att se ganska "unga män" bli interjuvade om kriget. Det som jag stör mig på mest är att textningen på svenska skymmer namnet på personen som blir interjuvad, så hädanefter blir det till att höja volymen och köra utan svensk text.
Disc nummer 1 tar upp varför/hur man gjorde filmen hur man tänkte efter att sett den inledande filmen får man ett bra insider info hur tankarna gick inför inspelningen av serien.
Disc nummer 1 tar upp varför/hur man gjorde filmen hur man tänkte efter att sett den inledande filmen får man ett bra insider info hur tankarna gick inför inspelningen av serien.
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- Belisarius
- Medlem
Kan det kanske bero på att det blev ett intresse efter att denna tråd skapadesBelisarius skrev:Absolut sevärd. Man ska dock se första avsnittet först - hur man gjorde serien. Det ger så mycket mer förståelse för avsnitten som följer.
Såg att den ligger 9:a på discshops topplista nu. Inte illa för en 33 år gammal TV-dokumentär!
-
Königstiger
- Medlem
Ja anledningen till att jag köpte den var i alla fall att jag såg denna tråd
Det som är lite synd är att de har dubbat allt som sägs på tyska till engelska.. Och att den svenska textningen hoppar över väldigt mycket..
En annan sak jag kom att fundera över var att de sa att nazisterna utnyttjade "påstådda" förnedringar mot tyska flyktingar av polackerna innan de anföll Polen.. Är det inte sant att polackerna behandlade de etniska tyskarna rätt dåligt? Och kvinnorna som stod och grät där grät väl inte utan anledning?
Det som är lite synd är att de har dubbat allt som sägs på tyska till engelska.. Och att den svenska textningen hoppar över väldigt mycket..
En annan sak jag kom att fundera över var att de sa att nazisterna utnyttjade "påstådda" förnedringar mot tyska flyktingar av polackerna innan de anföll Polen.. Är det inte sant att polackerna behandlade de etniska tyskarna rätt dåligt? Och kvinnorna som stod och grät där grät väl inte utan anledning?