Det borde snarare vara 18 april? I all välmening.Hooka-Hey skrev:
Bilderna är tagna av Robert Capa den 18 februari 1945 då amerikanska 1:a armén är inne i centrala Leipzig och avslutar upprensningen av staden.
Bästa 2vk foto
- Mathias Forsberg
- Medlem
Javisst! Tack för påpekandet - april och inte februari således!Mathias Forsberg skrev:Det borde snarare vara 18 april? I all välmening.Hooka-Hey skrev:
Bilderna är tagna av Robert Capa den 18 februari 1945 då amerikanska 1:a armén är inne i centrala Leipzig och avslutar upprensningen av staden.
Hälsningar,
/ Hooka-Hey
- svarta gardet
- Medlem
tuffingar
Kolla in blicken på dessa SAS män har fotat i från boken som jag har som heter Andra Världs kriget i bilder.Finns det nån som vet vart man kan få tag på denna bild att köpa?.
- Bilagor
-
- sas.JPG (54.85 KiB) Visad 614 gånger
- svarta gardet
- Medlem
- Graf Zeppelin
- Medlem
- Kontakt:
Long Range Desert Groupsvarta gardet skrev:hmmmmmm?Belisarius skrev:*ähum*...LRDG?
- svarta gardet
- Medlem
tackar..Graf Zeppelin skrev:Long Range Desert Groupsvarta gardet skrev:hmmmmmm?Belisarius skrev:*ähum*...LRDG?
Som många redan nämnt så nämner jag Capas bildserie från Overlord. Fuktiga bilder som bara en del gick att rädda och de som gick att rädda blev symbolen för hur strid går till.
Sedan kommer jag ihåg en bild från slutmånaderna. En hitlerjugend har blivit tillfångatagen och står och gråter framför kameran som bara ett barn kan. Symbolen för en generation som fick se för mycket för tidigt.
Sedan kommer jag ihåg en bild från slutmånaderna. En hitlerjugend har blivit tillfångatagen och står och gråter framför kameran som bara ett barn kan. Symbolen för en generation som fick se för mycket för tidigt.
- svarta gardet
- Medlem
Om jag inte minns fel?.Var det inte så att det var en mycket upphetsad och nervös ung kille som framkallade capas serie från Overlord och lyckades förstöra nästa allt?.mattep74 skrev:Som många redan nämnt så nämner jag Capas bildserie från Overlord. Fuktiga bilder som bara en del gick att rädda och de som gick att rädda blev symbolen för hur strid går till.