/Robert
Hearts Of Iron 2
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Jaha...spelat lite HSR 2.07
Och hittat underliga buggar.
Bugg 1 är återkommande.
När jag forskat fram endel saker så påstås det att folket i landet "Armamenst Minstry" brutit sig loss för att sedan genast annekteras av frankrike.
Detta Armaments Ministry verkar ligga i centralafrika...
Bugg 2
Mexikos försvarsminiser är Bulgar (Lukov jobbar i både Bulgarien och Mexiko tydligen)
Bugg 3:
När jag annekterade Tjeckien (spelar Tyskalnd som vanligt) så fick jag alternativet med tjeckisk utrustning.
1: Bygga Leichte Divisionen
2: Bygga Panzer Division
3: Bygga flera Panzer Divisionen men ej på full styrka.
Jag valde 3.
Fick Leibstandarte, Das Reich, Totenkopf och temp-divisionerna. (Ja, den sista hette temp)
Men som om inte detta vore nog så var divisionerna utrustade med Panther och PzIVG !!!
1939...
Och hittat underliga buggar.
Bugg 1 är återkommande.
När jag forskat fram endel saker så påstås det att folket i landet "Armamenst Minstry" brutit sig loss för att sedan genast annekteras av frankrike.
Detta Armaments Ministry verkar ligga i centralafrika...
Bugg 2
Mexikos försvarsminiser är Bulgar (Lukov jobbar i både Bulgarien och Mexiko tydligen)
Bugg 3:
När jag annekterade Tjeckien (spelar Tyskalnd som vanligt) så fick jag alternativet med tjeckisk utrustning.
1: Bygga Leichte Divisionen
2: Bygga Panzer Division
3: Bygga flera Panzer Divisionen men ej på full styrka.
Jag valde 3.
Fick Leibstandarte, Das Reich, Totenkopf och temp-divisionerna. (Ja, den sista hette temp)
Men som om inte detta vore nog så var divisionerna utrustade med Panther och PzIVG !!!
1939...
nr 1 är ingen bugg utan en finess för att spelet skall uppdatera förbanden med förmågor de fått av doktrinerna, HOImotorna tar inte hand om detta
vid en annextion är det är enda gången de uppgraderas.
Och för tusan rapportera in de andra buggarna Fläsket
Det finns även en "Bugfix"fil som man kan ladda ner.
vid en annextion är det är enda gången de uppgraderas.
Och för tusan rapportera in de andra buggarna Fläsket
Det finns även en "Bugfix"fil som man kan ladda ner.
Har funderat på en sak ett tag nu...
När man spelar Tysk eller Sovjet kan man inte annat än förundras över Amrisarnas enorma oljekapacitet. När man kollar på områdena nere i södra USA så har dom en oljeproduktion som sprutar ut uppåt x4 mer än det bästa oljefältet i Euroasien.
Är det nån som har koll på om oljefyndigheterna i USA verkligen var så mycket bättre under den här perioden eller jag gör nåt fel i min optning av oljeutvinningen alt. om Paradox har muppat till det för att få spelbalans?
När man spelar Tysk eller Sovjet kan man inte annat än förundras över Amrisarnas enorma oljekapacitet. När man kollar på områdena nere i södra USA så har dom en oljeproduktion som sprutar ut uppåt x4 mer än det bästa oljefältet i Euroasien.
Är det nån som har koll på om oljefyndigheterna i USA verkligen var så mycket bättre under den här perioden eller jag gör nåt fel i min optning av oljeutvinningen alt. om Paradox har muppat till det för att få spelbalans?
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Gott folk nu sitter jag i klistret på Doomsday. Kör som Sovjetunionen och har avslutat kriget 1944, min trupper stod i en linje från Paris ned till Marseilles, och en bit in i Italien. När den sista Tyska provinsen Bornholm (!!) föll (hade totalt missat de tre garnisionerna där
, valde jag att följa eventen "upprätta buffertstaterna. Vips försvann min 419 divisioner i Centraleuropa till redeploymentpoolen, och kvar fanns kanske 30 divisioner i Frankrike och Italien.
Kruxet nu är att jag inte kommer tillbaka med alla trupper, jag fick av nååågon underlig anledning inte military acess genom Polen!?! Är det meningen att jag måste slösa pengar och tid på att kanske få med Polen i Comintern, eller är krig mot det Leninistiska Polen nödvändigt?
/Kamrat Sköld
Kruxet nu är att jag inte kommer tillbaka med alla trupper, jag fick av nååågon underlig anledning inte military acess genom Polen!?! Är det meningen att jag måste slösa pengar och tid på att kanske få med Polen i Comintern, eller är krig mot det Leninistiska Polen nödvändigt?
/Kamrat Sköld
fuska!Robert Sköld skrev:Gott folk nu sitter jag i klistret på Doomsday. Kör som Sovjetunionen och har avslutat kriget 1944, min trupper stod i en linje från Paris ned till Marseilles, och en bit in i Italien. När den sista Tyska provinsen Bornholm (!!) föll (hade totalt missat de tre garnisionerna där, valde jag att följa eventen "upprätta buffertstaterna. Vips försvann min 419 divisioner i Centraleuropa till redeploymentpoolen, och kvar fanns kanske 30 divisioner i Frankrike och Italien.
/Kamrat Sköld
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Alla de här eventen grundar sig på mer eller mindre historiska fakta även om de spårar ur ibland.
Eftersom du som Sovjet kommit längre än man gjorde på riktigt så klarar inte eventet av det riktigt.
Jag föreslår att du trycker på F12 skriver in acceptall begär genomfartstillstånd eller alliera dig med dem.
Eftersom du som Sovjet kommit längre än man gjorde på riktigt så klarar inte eventet av det riktigt.
Jag föreslår att du trycker på F12 skriver in acceptall begär genomfartstillstånd eller alliera dig med dem.