Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 6 april 2006, 22:36

Hexmaster skrev:Noterar en amfiteater rakt ovanför pyramiden. Har Osmanagic sett den?
Det var min första tanke också! :lol:

/Johan

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 6 april 2006, 22:43

Likt andra observerat så tycker även jag att bilden visar att berget bara ser pyramidformat ut om man ser från stadens centrums håll, i verkligheten är det inte det.

Men som Hexmaster noterade, Osmanagic kan kanske trösta sig med att världens största ampiteater finns i jorden i berget ovanför? Den ser ju enorm ut! :wink:

Mvh -Dan

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 7 april 2006, 11:16

Likt andra observerat så tycker även jag att bilden visar att berget bara ser pyramidformat ut om man ser från stadens centrums håll, i verkligheten är det inte det.
håller inte absolut med dig här, kolla den här bilden , den ser pyramidformat ut från fyra håll

Bild

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 7 april 2006, 19:40

Nope. Berget ser inte ut som en pyramid från mer än ett håll vad jag kan se. På de övriga ser det ut som ett vanligt berg.

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 8 april 2006, 13:44

Har Osmanagic sett att berget strax norr om det här diskuterade berget (det med pilarna) ser ut som en tetraeder. Därunder finns nog nyckeln till den indiska kontinentens glömda historia... ;)

Mvh Petter

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 13 april 2006, 12:57

Ok folket , nu kommer nya omgången av utgrävningen

Idag hålls stor press konferans i sarajevo , bbc, ap, zdf, cbs är där och många andra , från 10:00 till 14:30

Imorgon klockan 8 börjar utgrävningen

sensate nytt:

folk som har hittat stenblock under jorden med mystiska skrifter i områden runt pyramiden

myom
Medlem

Inlägg av myom » 13 april 2006, 15:14

Det nån har skrivit i Wikipedia sammafattar det hela ganska bra för de som inte orkar läsa igenom hela tråden
http://en.wikipedia.org/wiki/Bosnian_pyramid

Semir Osmanagic's theories are considered controversial by some academics, who accuse him of promoting pseudo-scientific notions and damaging archaeological sites with his excavations.
Sidan har för övrigt utsatts för vandalism, införande av spekulationer utan bevis osv, inte olikt vad vi hittar här.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 13 april 2006, 15:57

Semir Osmanagic's theories are considered controversial by some academics, who accuse him of promoting pseudo-scientific notions and damaging archaeological sites with his excavations.
jag kan svara på den här delen

de som är emot osmangich är kvinnan arkeolegon Kujundzic och historiker Imamovic

de var emot osmanagich men de har varken besökt platsen eller sett bevisen som osmanagich har presenterat , när osmanagich mötte arkelogoen Kujundzic i en program face to face, han knäckte henne totalt , han hade massa bevis , hon kunde inte säga något emot 8-) , sedan den dagen har hon aldrig nämnt osmanagich mer , hon skämde ut sig i tv

Osmanagich förstör inte arkeologiska platser utan han försvarar de, det kommer massa utländska experter som ska verifiera det som osmanagich och andra har gjort

de som är emot den här projektet är bosnien fiender serber och kroater , de hatar bosnien, många, men inte alla , bosnien är äldsta landet i den regionen , de vill inte att bosnien ska gå framåt, de vet att om de gräver ut pyramiderna i bosnien kommer de vara knock out för de totalt :wink:

Nu är hela bosnien nervöst vad som ska hittas de här dagarna , medierna skriker från alla håll om det här

Bild

förberedelser inför utgrävningen

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 13 april 2006, 16:09

Gutekrigaren skrev:Har Osmanagic sett att berget strax norr om det här diskuterade berget (det med pilarna) ser ut som en tetraeder.
På vissa manipulerade bilder av Osmanagic anhängare ligger där ännu en pyramid... :)
The Ghost skrev:Osmanagich förstör inte arkeologiska platser utan han försvarar de, det kommer massa utländska experter som ska verifiera det som osmanagich och andra har gjort
Om Osmanagic gräver upp medeltida arkeologiska lämningar, så förstör han arkeologiska platser. Oavsett om han sedan hittar en pyramid därunder eller inte. Bara om han lyckas gräva runt dessa medeltida lämningar på något sätt, så är de oförstörda. Faran verkar dock vara att Osmanagic gräver upp just medeltida lämningar, och tolkar dem som forntida pyramidlämningar, vilket då är att förstöra medeltida lämningar. Så undra på att arkeologerna i området är rädda för att han bara förstör.

Mvh -Dan

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 13 april 2006, 16:59

På vissa manipulerade bilder av Osmanagic anhängare ligger där ännu en pyramid...
/ vänta lite nu hur vet du att de är manipulerade ???? vem har sagt det ???? är du bosnier och kan bosniska och följer nyheter om det här och kan läsa allt om de här pyramiderna som jag kan göra

är det här manipulerad bild

Bild

svarta linjerna har jag ritat

den här den pyramiden du pratar om, bilden är tagen från toppen av den stora pyramiden , bosniska sol pyramiden

HUr i helsike vet du bättre än vad jag vet vad som är manipulerat och vad som inte är manipulerat med det här pyramiderna ?????

The Ghost skrev:
Osmanagich förstör inte arkeologiska platser utan han försvarar de, det kommer massa utländska experter som ska verifiera det som osmanagich och andra har gjort

Om Osmanagic gräver upp medeltida arkeologiska lämningar, så förstör han arkeologiska platser. Oavsett om han sedan hittar en pyramid därunder eller inte. Bara om han lyckas gräva runt dessa medeltida lämningar på något sätt, så är de oförstörda. Faran verkar dock vara att Osmanagic gräver upp just medeltida lämningar, och tolkar dem som forntida pyramidlämningar, vilket då är att förstöra medeltida lämningar. Så undra på att arkeologerna i området är rädda för att han bara förstör.

Mvh -Dan

Om Osmanagic gräver upp medeltida arkeologiska lämningar, så förstör han arkeologiska platser.

/ du behöver inte oroa dig för det han är profesionell människa

Oavsett om han sedan hittar en pyramid därunder eller inte. Bara om han lyckas gräva runt dessa medeltida lämningar på något sätt, så är de oförstörda.

/ halå , det är inte osmanagich som ska gräva utan riktiga arkeloger och geloger , osmanagich är ingen arkelog , han har bara stora kunskaper om världens pyramider

Faran verkar dock vara att Osmanagic gräver upp just medeltida lämningar, och tolkar dem som forntida pyramidlämningar, vilket då är att förstöra medeltida lämningar. Så undra på att arkeologerna i området är rädda för att han bara förstör
som jag sade han kommer inte gräva ut något , utan bosniska arkeloger , och utändska arkeloger ska gräva ut

förstår du ????

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 13 april 2006, 18:48

The Ghost skrev:HUr i helsike vet du bättre än vad jag vet vad som är manipulerat och vad som inte är manipulerat med det här pyramiderna ?????
Observera 3:e bilden ner.
http://www.igman.com/misc/bosnian-pyramid/
The Ghost skrev:bilden är tagen från toppen av den stora pyramiden , bosniska sol pyramiden
Eh, tagen vart då sa du? :wink:
The Ghost skrev:som jag sade han kommer inte gräva ut något , utan bosniska arkeloger , och utändska arkeloger ska gräva ut

förstår du ????
Det är väl Osmanagic som leder och står för showen?

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 13 april 2006, 21:21

det är inte osmanagich som har hittat den utan amerikanen Sean Anklam och bosniern Amer Smailbegovic , med hjälp av Nasa sateliter , med vi får se vad det blir , om det är verkligen en tredje pyramid

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 13 april 2006, 23:54

Nu tar jag på mig moderator-mössan:
The Ghost skrev:de som är emot den här projektet är bosnien fiender serber och kroater , de hatar bosnien (...)
Jag hoppas att du inser att sådana kommentarer inte imponerar på någon. Ur den rent vetenskapliga synvinkel som åtminstone är idealet för oss, så spelar det ingen som helst roll var i geografin eller politiken den ev. pyramiden befinner sig. Ett glödhett tips är alltså att inte blanda in nationalism eller politik, och det inte bara för att ingendera ses med blida ögon på detta forum.

...Så var det sagt. Mössa av. :)

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 14 april 2006, 09:43

The Ghost skrev:
det är inte osmanagich som har hittat den utan amerikanen Sean Anklam och bosniern Amer Smailbegovic , med hjälp av Nasa sateliter , med vi får se vad det blir , om det är verkligen en tredje pyramid
Snarare photoshop. Och innan vi ropar till om en tredje pyramid, så borde vi väl se om det ens finns en pyramid?

Mvh -Dan

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 14 april 2006, 12:19

Bild

den här bilden hittade jag på deras hemsida

Skriv svar