Det var min första tanke också!Hexmaster skrev:Noterar en amfiteater rakt ovanför pyramiden. Har Osmanagic sett den?
/Johan
Sidan har för övrigt utsatts för vandalism, införande av spekulationer utan bevis osv, inte olikt vad vi hittar här.Semir Osmanagic's theories are considered controversial by some academics, who accuse him of promoting pseudo-scientific notions and damaging archaeological sites with his excavations.
jag kan svara på den här delenSemir Osmanagic's theories are considered controversial by some academics, who accuse him of promoting pseudo-scientific notions and damaging archaeological sites with his excavations.

På vissa manipulerade bilder av Osmanagic anhängare ligger där ännu en pyramid...Gutekrigaren skrev:Har Osmanagic sett att berget strax norr om det här diskuterade berget (det med pilarna) ser ut som en tetraeder.
Om Osmanagic gräver upp medeltida arkeologiska lämningar, så förstör han arkeologiska platser. Oavsett om han sedan hittar en pyramid därunder eller inte. Bara om han lyckas gräva runt dessa medeltida lämningar på något sätt, så är de oförstörda. Faran verkar dock vara att Osmanagic gräver upp just medeltida lämningar, och tolkar dem som forntida pyramidlämningar, vilket då är att förstöra medeltida lämningar. Så undra på att arkeologerna i området är rädda för att han bara förstör.The Ghost skrev:Osmanagich förstör inte arkeologiska platser utan han försvarar de, det kommer massa utländska experter som ska verifiera det som osmanagich och andra har gjort
/ vänta lite nu hur vet du att de är manipulerade ???? vem har sagt det ???? är du bosnier och kan bosniska och följer nyheter om det här och kan läsa allt om de här pyramiderna som jag kan göraPå vissa manipulerade bilder av Osmanagic anhängare ligger där ännu en pyramid...

The Ghost skrev:
Osmanagich förstör inte arkeologiska platser utan han försvarar de, det kommer massa utländska experter som ska verifiera det som osmanagich och andra har gjort
Om Osmanagic gräver upp medeltida arkeologiska lämningar, så förstör han arkeologiska platser. Oavsett om han sedan hittar en pyramid därunder eller inte. Bara om han lyckas gräva runt dessa medeltida lämningar på något sätt, så är de oförstörda. Faran verkar dock vara att Osmanagic gräver upp just medeltida lämningar, och tolkar dem som forntida pyramidlämningar, vilket då är att förstöra medeltida lämningar. Så undra på att arkeologerna i området är rädda för att han bara förstör.
Mvh -Dan
som jag sade han kommer inte gräva ut något , utan bosniska arkeloger , och utändska arkeloger ska gräva utFaran verkar dock vara att Osmanagic gräver upp just medeltida lämningar, och tolkar dem som forntida pyramidlämningar, vilket då är att förstöra medeltida lämningar. Så undra på att arkeologerna i området är rädda för att han bara förstör
Observera 3:e bilden ner.The Ghost skrev:HUr i helsike vet du bättre än vad jag vet vad som är manipulerat och vad som inte är manipulerat med det här pyramiderna ?????
Eh, tagen vart då sa du?The Ghost skrev:bilden är tagen från toppen av den stora pyramiden , bosniska sol pyramiden
Det är väl Osmanagic som leder och står för showen?The Ghost skrev:som jag sade han kommer inte gräva ut något , utan bosniska arkeloger , och utändska arkeloger ska gräva ut
förstår du ????
det är inte osmanagich som har hittat den utan amerikanen Sean Anklam och bosniern Amer Smailbegovic , med hjälp av Nasa sateliter , med vi får se vad det blir , om det är verkligen en tredje pyramidObservera 3:e bilden ner.
http://www.igman.com/misc/bosnian-pyramid/
Jag hoppas att du inser att sådana kommentarer inte imponerar på någon. Ur den rent vetenskapliga synvinkel som åtminstone är idealet för oss, så spelar det ingen som helst roll var i geografin eller politiken den ev. pyramiden befinner sig. Ett glödhett tips är alltså att inte blanda in nationalism eller politik, och det inte bara för att ingendera ses med blida ögon på detta forum.The Ghost skrev:de som är emot den här projektet är bosnien fiender serber och kroater , de hatar bosnien (...)
Snarare photoshop. Och innan vi ropar till om en tredje pyramid, så borde vi väl se om det ens finns en pyramid?The Ghost skrev:det är inte osmanagich som har hittat den utan amerikanen Sean Anklam och bosniern Amer Smailbegovic , med hjälp av Nasa sateliter , med vi får se vad det blir , om det är verkligen en tredje pyramidObservera 3:e bilden ner.
http://www.igman.com/misc/bosnian-pyramid/