tanks och kanoner från Skoda - som vi aldrig sett på vykort ens
Quiz: Militär utrustning
- Belisarius
- Medlem
Vackert skott Belisarius! Det är ngt så sällsynt som en B-P 'Sidestrand', f.ö. en av de snabbaste bombplanen för sinBelisarius skrev:Uj, Varjag. Först tänkte jag på Burnelli, men den fågeln är ju inte i närheten av deras fantastiska konstruktioner.
Skott utan rikteld: Bolton Paul Sidestrand?
tid. Ur markörgraven hissar Belisarius nästa måltavla......Varjag
Hej,
Har varit i staterna och "botaniserat". Hittade lite smått och gott men speciellt en WW II skapelse som jag misstänker kan skapa lite brydderier. Har en bild på skapelsen som (enligt utsago) inte finns i ett helt exemplar och inte har kunnat restaurerats då det finns bara någon enstaka bild av den och ingen funnen ritning.
Misstänker att jag får svårt att vinna frågan, så jag "fular" in frågan. Om ni misstycker, svara inte på denna utan bara på frågan som kommer av den som har rätten till frågan.
Har varit i staterna och "botaniserat". Hittade lite smått och gott men speciellt en WW II skapelse som jag misstänker kan skapa lite brydderier. Har en bild på skapelsen som (enligt utsago) inte finns i ett helt exemplar och inte har kunnat restaurerats då det finns bara någon enstaka bild av den och ingen funnen ritning.
Misstänker att jag får svårt att vinna frågan, så jag "fular" in frågan. Om ni misstycker, svara inte på denna utan bara på frågan som kommer av den som har rätten till frågan.
- Bilagor
-
- mobilen060404.jpg (188.8 KiB) Visad 1138 gånger
- Belisarius
- Medlem
Nej, inte det heller. Tyckte att det skulle bli en bra fråga när jag såg den och för att det skulle vara ett unikt exemplar. Testade att googla lite och trots att jag vet svaret så lyckades jag inte hitta några bra bilder som skulle kunna hjälpa till med identifieringen. Skulle bli imponerad om någon hittar någon bild som skulle leda fram till svaret. Ger dock gissningar en till chans och en ledtråd kan just vara att söka efter den modell som det inte finns bilder på och som är ovanligast. Denna modell/modifiering verkar bara ha funnits i ett exemplar (den är en ombyggnad av annan modell, som var tvåsitsig, för att kunna medföra testutrustning och lite övrig ändring)
Kan det ha varit en Horten Ho IIIh utställd på NASM?
Senast redigerad av 1 mustamato, redigerad totalt 8 gånger.
Stämmer bara bra! Snyggt!
Mer info om den hittade jag här:
http://www.nurflugel.com/Nurflugel/Hort ... o_iii.html
Mer info om den hittade jag här:
http://www.nurflugel.com/Nurflugel/Hort ... o_iii.html